MÁV-vezérigazgató: Magyarország nem fog kimaradni
a vasút most kezdődő, második hőskorából. (24.hu)
Jármű és személy is kevesebb van, mint kellene — nyilatkozta Pafféri Zoltán, aki szerint "Magyarország nem fog kimaradni a vasút most kezdődő, második hőskorából". Nem bontotta ki azt a részt, hogy hányan és mennyiért dolgoznak a MÁV különböző igazga- tóságain, egy vezetőnek átlag hány beosztottja van stb. Arról sem emlékezett meg, hogy hány működőképes járművet selejteztek le (elég abszurd példát olvashatunk erről a megszűnő ipolytarnóci vonal ismertetőjében).
Ami a lényeg, hogy "van stratégia, van akarat" — igaz, a stratégia nem a lehetőségekből indul ki, hanem a vágyakból. Ha adnak hozzá pénzt, amit az elnök-vezérigazgató sze- mérmesen "forrásnak" nevez, akkor majd belefognak. Ha nem, hát nem — jól elpihen a fiókban. Arról, hogy mennyibe került e stratégia kidolgozása (és hány, kalauznak jól át- irányítható ember dolgozott rajta), valahogy mesmeg nem esett szó.
Ja, és mindennek az oka persze "a háború". Ja, és mindeközben Európa egyik legtöbbet késő vasútja lett a MÁV.
(Ó, én persze jól tudom, hogy mennyi demagógia van ebben a szövegben: egy töredéke annak, ami Paffériéban.)
Fügedi Ubul