Lázár János: Ez nem egy személyes kicseszés velem. (24.hu)
Ebben a kormányban Lázár János az az ember, aki azért kap meg egy-egy „rossz állapotban lévő rendszert”, hogy azokat rendbehozza — és meg is teszi. Ezt pontosan tudhatjuk egyrészt onnan, hogy ezt ő mondta, másrészt abból, hogy (amint erről több sajtótermék is beszámolt) ezt a magvas, jellemző gondolatát ő maga osztotta meg a nyilvánossággal.
Egy, csak egy dolog van, amivel még ő sem képes megbirkózni, és ez a lejárató kampány. Mostanában épp a tavaly oly látványos diadallal felújított Győr–Budapest vasútvonal ügyét veszik áramszedőjükre ezek a fránya lejáratók.
Azt, hogy milyenek a hozzá jutott ágazatok, sebészi pontossággal tárja fel a magyar nyelvű kínai légitársaság engedélyezésének esete. Ezt
- először egy hónappal későbbre (a jövőbe) dátumozták,
- majd néhány nappal az életszerűnél korábbra,
- mindezt pedig egy két éve megszűnt minisztérium nevében.
A nagy rendteremtő biztos abban, hogy az esedékes adminisztrációs hibát is beosztottai követték el, nem pedig kinevezői.
Fügedi Ubul
*
Ez a mi vonatunk folyton késik. Vagy nem is jön (de azt pontosan, kiszámíthatóan!), kimarad, felsővezetéke leszakad, szerelvénye meghibásodik, biztosítóberendezése meghibásodik, kigyullad, összedől, elnyeli a mocsár. Most olvasom, hogy a HVG "Magyarország legproblémásabb vasútvonalai" listáján ez a vonal bele se fér az első húszba. Jó érzés. A peronon fagyoskodva, az állomásról inkább hazaindulva, a Keletiben fel-alá rohangálva, vagy két megálló között a hűtetlenül ácsorgó vagonban fulladozva mindig arra gondolok majd: "Lehetne rosszabb is. Jó kis szárnyvonal lenne ez, csak utasok ne lennének." (via Konok Péter)