A mi Erzsébetvárosunk

972. Összpontosítsunk

2020. február 06. - amier

Egy kézben... Egy előterjesztés alapján kulturális csúcsintézményt tolnának Demeter Szilárd alá. A kormány már tárgyalt is erről, de utóegyeztetést kért. Több ingatlan, intézmény és ösztöndíj is az új szervezethez tartozna, ha megvalósul a javaslat. 

A központosító rendszerek alaptörekvése a kommunikációs tér megszállása. Ehhez egyaránt használják a gazdasági és a gazdaságon kívüli kényszer elemeit. Különösen hatékony az ösztönzés és a kényszer ("mézesmadzag és furkósbot") kombinálása. A rendszer túléléséhez szükséges "mérlegelő gondolkodás" birtokában az ember gyorsan megtanulja, meddig terjed(het) önállósága.

demeter_szilard1.jpg

Én például aktív dolgozó koromban tudtam, hogy az én szakmámban és érdeklődési területemmel ebben az országban az az egy munkahely van, ahol éppen vagyok. Ezért amikor informálisan (telefonon) közölte velem az igazgató, hogy kolontári baleset ügyében "publikálási tilalom van", méghozzá azért, nehogy a tények publikálásával "megzavarjuk a bíróság döntését" — hát befogtam a számat, és megelégedtem azzal, hogy az eredmények egy részét az "Építőanyag" című nem éppen világlapban tettük közzé (2013/1) azzal a sejtelmes címmel, hogy "Ásványtani és mechanikai elváltozások egy vörösiszap-tározó gátanyagában" (nem láttam még olyan embert, aki rájött volna, hogy miről van benne szó).

Szóval van egy fogadásom arra, hogy azok a muzeológusok, akik nem tudnak nyugdíjba menekülni, szépen el fognak költözni a Természettudományi Múzeummal Debrecenbe. Mivel pedig én már nyugdíjas vagyok, jövő csütörtökön a Józsefvárosi Galériában elmon- dom, mitől és miért volt a kolontári baleset. Ebből (is) látszik, hogy a kézi vezérlés még tökéletlen: a rendszerben vannak lukak.

Ezek ellen is ki kell találni új szabályokat és hivatalokat — így például azoktól, akik a szóbeli utasítás ellenében beszélni merészelnek, meg lehetne vonni pl. a nyugdíjat. Hiába is akarnának arra hivatkozni, hogy nem volt ilyen utasítás — papír híján hogyan igazol- hatnák? Bár ez a költségvetés helyzetét csak elenyészően javítaná, de illeszkedne a Fidesz stb. hagyományos politikai célrendszerébe: "Ne hagyjuk, hogy a múlt felfalja a jövőt!".

Fügedi Ubul

Megj.: Csak a kormány általános stratégiája a kultúrpolitikai területén alkalmazva: uralkodni mindenkin és mindenen, aki pedig nem hajt nekik fejet, arra rátaposni.
(via MBP)

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8115461782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása