A mi Erzsébetvárosunk

Néhai intézet egykori szakkönyvtára [438.]

Oktatás, kultúra.

2024. augusztus 27. - amier

Nem könnyen, de találtunk olyan lapot, amelyben megjelenhet a kolontári baleset okait összefoglaló tanulmányunk. (Korszakos mű, úgyhogy kár lenne, ha a fiókban maradna.) Lapzárta napján leadtuk az első rész javított szövegét, csak a kulcsszavak hiányoztak be- lőle. Ezért hát bementem az egykori MÁFI-ba (Magyarország legelső kutatóintézete volt; még Ferenc József alapította), hogy kigyűjtsem őket. Mert hát az nem úgy megy, hogy az ember beírja a szerinte jellemző nyelvi fordulatokat, hanem a megfelelő (kodifikált) kife- jezéseket a Nagy Kék Könyvből kell kikeresgélni, az pedig csak a könyvtárban lelhető föl.

mafi.jpg

Már a portán elakadtam. Ott ugyanis kedves, szívélyes emberek tájékoztattak, hogy a könyvtár zárva tart, a könyvtárost több mint egy hete nem látták, menjek vissza az ünnep után. Szerdán aztán újabb kedves és szívélyes portásoktól megtudtam, hogy fogalmuk sincs róla, mikor nyit ki a könyvtár — de az idén már biztosan nem.

Itt csap át a történet kabaréba (gondolkodtam is, hogy ne vidám történetnek jelöljem-e meg). Ugyanis nem adtam fel a küzdelmet, hanem tegnap elmentem az Akadémia könyv- tárába, ahol ugyancsak meg kell lennie a Nagy Kék Könyvnek.

A könyvtárat azonban zárva találtam — de kedves, szívélyes portások biztattak, hogy menjek vissza hétfőn — akkor majd bizonyára kinyit.

Fügedi Ubul

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9718476625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása