A mi Erzsébetvárosunk

Micsoda mázlista vagyok [348.]

2023. augusztus 03. - amier

Télen egy jól sikerült eséssel szétvertem a térdemet. Februárban, amikor még mindig nem hajlott rendesen, elmentem vele a háziorvoshoz. Ott írtak egy beutalót. Felhívtam az illetékes ortopédiát; meg is kaptam a legközelebbi szabad időpontot: április 14-ét. Mondtam, hogy nemigen tudok ráállni a lábamra, és nagyon fáj; azt felelték, örüljek a közeli időpontnak, járhattam volna rosszabbul is.

varolista.jpg

Bicegtem tehát munkahelyre, piacra, ahova kellett, közben éreztem, hogy a térdem állapota egyre vacakabb. Na de felvirradt végre a nagy nap, az Ortopédia Napja, április 14. A rendelőben a doktor úr ránézett a papíromra (a térdemre még a vastag farmeron át sem), és így szólt: — Mikor is utalták be magát? Februárban? Hát akkor ha törés volt, az már úgyis összeforrt. MR-re írhatok magának beutalót, ha gondolja; úgy augusztusra. De ha fáj a térde, borogassa.

Mázli, hogy baromi gazdag vagyok és pillanatnyilag semmi másra nem kell a pénz, úgyhogy ezt hallva ötvenezer forintból, amiből egyébként papírrepülőket hajtogattam volna, másnap megcsináltattam magánúton az MR-vizsgálatot.

Óriási szerencsémre nem sokkal ezután beszéltem egy régi kedves barátnőmmel, akinek, mint kiderült, szintén térdműtéte volt nemrég, és ő elmondta, hogyan és kihez kell fur- mányosan beutaltatnom magam. Sikerült is, nagy-nagy protekcióval, júliusra.

Ott aztán egy bűbájos és nagyon hozzáértő doktornő megnézte az MR eredményét, csó- válta a fejét, és addig keresgélt, amíg talált egy közeli időpontot a műtétre. Összevarrták, amit kellett, kikotorták a porc szanaszét kódorgó darabjait, lefarigcsálták a törött részek éleit és hegyeit. Harmad- és negyedfokú a porcsérülés – ez azt jelenti, hogy helyenként a csupasz csont van csak a térdemben, porc nélkül. Legalább hat hétig egyáltalán nem sza- bad terhelni. — Hát bizony — mondta a kedves doktornő a varratszedéskor — ezt nem most kellett volna műteni, hanem már nagyon régen.

Most itt bénázok fél lábon, ortézissel, mankóval, és arra gondolok, micsoda mázlista vagyok, hogy megúsztam az életre szóló sántaságot. Meg hogy az MR-vizsgálatokat is csak novembertől államosítják.

Borsi Vera

P.s.: Hónapokat várhatnak titkos nyilvántartásokban a betegek, hogy felkerüljenek a kórházi várólistára. (via Átlátszó)

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6018185777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása