A mi Erzsébetvárosunk

Meztelen csiga [30.]

2020. július 26. - amier

Azt mondják a meztelen csigáról, hogy azon kevés teremtmények egyike, amelyeknek semmi haszna. Ez biztos így lehet, mert nem beszéltem még olyan emberrel, aki e jószágokról jót tudott volna mondani. A hívatlan kertlakók közt talán leggusztustalanabbak a csigák, közöttük az élen járnak a meztelen csigák.

Miután gyakorlatilag mindenki felmondott az Indexnél (több mint 80-an távoznak), Bodolai László – aki az Index.hu Zrt. elnöke, illetve a lapot tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumának elnöke – tegnap hosszabb Facebook-bejegyzésben reagált arra, hogy szerinte mi történt az Indexnél, illetve az Index-szel.

bodolai_index.jpg

Szombathy Pál, Bodolai László és Sztankóczy András (Fotó: Bődey János / Index)

Íme:

Sziasztok, akkor a helyzet. Dull Szabolcs főszerkesztővel a háttérben egy hónapja többször egyeztettem, hogy mi fog történni azon az ominózus igazgatósági ülésen. Pontosan az történt, amiről Szabolcs is tudott előre.

Ez egy csütörtöki nap volt, pénteken felhívtam Szabolcsot, hogy a GG tervként elhíresült ötlet nincs a napirenden, nyugodjon meg, vasárnap este sörözzünk egyet a szerkesztőségi vezetéssel. Azt mondta, OK. Ehhez képest vasárnap a 24.hu újságíró kérdéseiből szembesülök olyan üzleti titkokat rejtő információkkal, amit Szabolcsnak személyesen adtam át illetve az igazgatóságin hangzott el. Ilyenért mondjuk Németországban szíjon vezetik el a volt vezetőt a rendőrök, én csak az igazgatóságból raktam ki.

Közben az úgynevezett barométert is kirakták úgy, hogy senki nem egyeztetett velem. A barométer hatására a hirdetők elbizonytalanodtak, a szerkesztőség meg nem tudott kihátrálni, gyakorlatilag kijátszotta a legfontosabb kártyáját a semmiért.

Utána persze folyamatosan állítgatták a narratívájukat, miért van veszélyben az Index. Ment az alkudozás egy hónapig, közben a készpénzhelyzet miatt a cég kasszája is kezdett ürülni. És csak titoktartási nyilatkozatok mellett mertem a szerkesztőség vezetőivel beszélni, mert minden ment ki a 444-hez.

Közben befutott több olyan infó, hogy Dull Szabolcs rendszeresen egyeztet magas rangú baloldali pártpolitikusokkal. Nekem egyre inkább az volt a következtetésem, hogy a valódi cél nem a megegyezés, hanem az Index szétrobbantása. Egy hónap patthelyzet után felkértem egy nemzetközi ügyvédi irodát, hogy készítsen egy auditot a vezetői felelősségről, hogyan oszlik meg köztem és Dull közt. Kb úgy, hogy Dull semmit sem kockáztat, amíg én a teljes vagyonomat, ha fejre áll a cég. És semmi javaslatot nem tett ennek a helyzetnek a feloldására. Erre kínáltam fel neki egy olyan megegyezést, amit a korábbi főszerkesztők is megkaptak. Azt mondta, átgondolja, addig aláírattam vele egy rendes felmondást, hogy összetépem, ha beszélt az ügyvéddel. Na ezzel kürtölte tele a sajtót, hogy zsarolás.

Nem jött vissza, hanem bement a szerkesztőségbe, és fellázította őket, utána hiába próbáltam meg bármit tenni, egyeztetni, egy feltételbe nem mentem bele, hogy Dullt visszaveszem. Ők tudták pontosan, hogy ezt az egy feltételt nem teljesítem, hihetetlen hangnemben kezdtek el velem beszélni, miközben a munkahelyüket, a függetlenségüket én biztosítottam, védtem 3 éven keresztül.

És az lett a vége, amit most is láttok.

Most a konkurencia röhög a markában, a ballib pártok rá próbálják verni Orbánra, ellenem felépített hecckampány folyik, mert hoztam egy olyan munkaügyi döntést, ami nem volt elkerülhető.

Tényleg előhúzta a nyúlszőr kalapból ezt a baloldalas baromságot, és elkezdte nyomatni ezerrel. Ez az ember hülye. Nagyon hülye. És csiga. Meztelen csiga.

*

Sem Szombathy Pál, az Index.hu Zrt. vezérigazgatója, sem Sztankóczy András, az igazgatóság tagja nem folytatja a munkát a cégnél azok után, hogy gyakorlatilag a teljes szerkesztőség felmondott – tudta meg a Magyar Hang. Szombathyt akkor nevezte ki vezérigazgatónak Bodolai, amikor bejelentette Dull Szabolcs főszerkesztő menesztését. Ekkor került be az igazgatóságba Sztankóczy, a Válasz Online addigi munkatársa.

Szombathy-Sztankóczy duó kiment a színpadra, saját nyakukba öntöttek egy vödör sz@rt.
Meghajoltak
Taps
Kimentek
Függöny

(via orulunkvincent)

***

Nem, nem Hírcsárda: Közszolgálati újságírókat képez szeptembertől a Nemzeti Közszolgálati Egyetem. Az új nemzedéknek olyan értékeket kívánnak átadni, mint a tények tisztelete és a tájékozott polgárok számának növelése. Közben a legnagyobb külföldi lapok arról írnak, hogyan fojtja meg Orbán rendszere a magyar független sajtót. (Végigsöpört a világsajtón az Index szétrobbantása). Ugyanakkor megkezdték az Index új stábjának toborzását. Az információt a Media1 több forrása is megerősítette. De szép is ez így együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9316078518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása