A Klauzál téren továbbra is inkább turista látványosságként árválkodnak a Bubi kerékpárok, mintsem turista program, városnézés eszközeként. Ez is egy előkészítetlen, eddig sok-sok bosszúságot okozó, Budapestet lejárató pénzköltésnek mutatkozik, mintsem valódi turista-szolgáltatásnak. A szóvivő meg vállát rándítva közölte egy újságírói kérdésre: sok pénzt fizet napi kötbérként a megvalósító cég a fővárosnak.
Árva bringák a Klauzál téren
Szóval akkor megnyugodhatunk. Látszik, a felelős vezetők nem izgulják túl az ügyet, mert ők is felelőtlenek, nincs felelősségük! Igaz, jó sok közpénzt elköltöttünk, a projekt használ- hatatlan, de sebaj, van kötbér!
Ez a közbringa-rendszer kezd olyanná válni, mint a stadion beléptető rendszer volt egykoron. Egyszóval kedves BKK, ez úgy lett elbaltázva, ahogy kell. Meg ahogy szoktátok.
Gergely József és Kispál Tibor képviselők
***
A tegnapi nap híre: augusztus 31-én déli 12 óráig meghosszabbította a Bubi kerékpárok tesztüzemét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). De nem először hosszabbítja meg a BKK a fővárosi bérbringarendszer tesztelését. Először július közepéig lehetett jelentkezni a tesztüzemben való részvételre, aztán augusztus elején hirdettek meg újabb helyeket. Majd rögtön ezután ismeretlen eredetű szoftverhiba miatt állt a rendszer. A Bubi-rendszer már június elején kéthónapos csúszásban volt, a BKK viszont közölte, mindenképpen kiépítik a budapesti bérbringák rendszerét. Nincs is más lehetőség: át kell adni a Bubit. A kivitelezői konzorcium és a főváros is túl sokat veszítene a szerződésbontással, de már most látszik, hogy ezen a nyáron ebből semmi sem lesz.