A Keleti pályaudvar közigazgatásilag ugyan a VIII. kerülethez tartozik — de éppúgy, mint a Blaha, Erzsébetváros mindennapjaihoz is szervesen kötődik —, így a miénk is. És most hagyjuk egy pillanatra, hogy milyen állapotban van a MÁV — és úgy általában a vasúti közlekedés —, inkább ünnepeljük együtt a Keleti pályaudvar 140. születésnapját. Az év- forduló alkalmából a vasúttársaság számos programmal készült, melyek között minden korosztály megtalálhatja a számára kedveset. A programokon való részvétel díjmentes.
A Keleti pályaudvar 1895 körül.
1884. augusztus 16-án gördültek ki az első szerelvények pályaudvar vágányairól, melynek eredeti elnevezése Magyar Királyi Államvasutak indóháza volt. A fogadóépületet Rochlitz Gyula (a MÁV főfelügyelője, építésze), a csarnokszerkezetet Feketeházy János hídépítő mérnök tervezte, az eredeti szobrok Bezerédy Gyula, a freskók Lotz Károly és Than Mór alkotásai. A főhomlokzat fülkéiben James Watt és George Stephenson szobra áll.
A 16 800 négyzetméteres pályaudvar csak 1892-ben kapta mai nevét, ekkor keresztelték át Keleti pályaudvarra, az elnevezést – egyes források szerint – nem fekvéséről, hanem a vasúttársaságról kapta.