A mi Erzsébetvárosunk

631. Csak egy grafikon

2017. február 20. - amier

"Organikusan drágul a Közlekedési Múzeum" (Liget Projekt a HVG-nek) 

Mielőtt folytatnánk a Kazinczy 36 Oktatási és Kulturális Központnak nevezett valami fura létének boncolgatását, jöjjön egy sokkoló grafikon és pár sor megint a Városligetről. Mert – hogy hogy nem – de mostanra kiderült, hogy 250 milliárdra, azaz az eredeti összeg 35-szörösére nőtt a Liget beépítésének költsége. És az állítólagos zöldterület-felújítás a beton beépítés 10 %-át sem éri el. (A kép forrása: Ligetvédők csoportja, Bardóczi‎ Sándor)

varosliget_organikus.jpg

Igazság szerint a Liget-projekt megértéséhez bőven elég lenne csak a fenti grafikon szorgos tanulmányozása, de azért – biztos, ami biztos – itt van még két írás is. Csakhogy csöppet könnyebb legyen eligazodni ebben az alternatív valóságban:

1. A megaprojektek Oscar-díját kaphatja meg a budapesti Liget-projekt - 444 - … rögtön feltűnik, hogy a városligeti fejlesztés nem abban a kategóriában van, ahol az ember erede- tileg keresné. Így nem „a legjobb városrehabilitációs” (BEST URBAN REGENERATION), sem a legjobb „zöld innovációs” (GREEN INNOVATION BUILDING), sem a legjobb „felújítás” (REFURBISHED) projektek között találni, hanem a „megaprojektek” egyi- keként szerepel. Ez pedig teljes mértékben ellentmond azzal, ahogy a kormányzat súlyos közpénzmilliárdokból a projektet tálalja a nyilvánosságnak. Hiszen a nemzetközi zsűri sem azért díjazta a projektet, amit állít róla a központi kommunikáció, amikor szimplán parkfelújításról beszél. Itt bizony a több száz tonna betont díjazták a Liget-projektnél.

Fantasztikus dolog lenne, ha egyszer Cannesba erre az ingatlanfejlesztői díjra nem a legjobb jövőbeli megaprojekt kategóriában kerülnénk be, hanem mondjuk a "Best Refurbished Building" kategóriában. Az ugyanis azt jelentené, hogy a pusztuló ipari vagy egyéb építészeti örökségünk egy-egy darabját állítottuk kiemelkedő minőségben a kultúra szolgálatába, és nem azt, hogy beépítettünk egy közparkot. Elég kétes dicsőség egy jelentős közparkban megaprojektbe fogni. Ez a megalománia talán-talán gyógyítható, de az bizonyos, hogy betegség... (via Bardóczi‎ Sándor)

2. És itt van még pár sor Közlekedési Múzeumról. Amely most épp "organikusan drágul". Mert itt is elszálltak a költségek, de illetékesék közölték, ez normális, mindenütt így megy Európában. Persze, már nem felújításról, hanem totális bontásról és egy új, több szempontból vitatott múzeum építéséről van szó - írja a HVG. Tessék elolvasni ezt is, aztán feltenni a kérdést:

Nem kellene erről is egy budapesti népszavazás?

Még mielőtt a Városliget elveszíti Liget jellegét.

***

A Liget-projekt problémás részleteiről már több alkalommal beszámoltunk. Megmutattuk, miért nem igaz, hogy nőne a teljes értékű zöldfelület; bemutattuk, hogy sehol Európában nem építenek új Közlekedési Múzeumot meglévő közparkban; megnéztük a Liget fáit, és megírtuk, miért átverés a faátültetés. A Városligetben jelenleg már nem áll a Közlekedési Múzeum régi épülete, és lebontották a Hungexpót is, a tervek szerint azért, hogy tavasszal megkezdődhessenek az építkezések. Ez tehát most remek alkalom lenne a kétszáz milliárd forintos Liget-projekt leállítására, és ennek az összegnek a töredékéért meg lehetne lépni a park felújítását – ezzel majdnem vissza lehetne állítani a park kétszázéves történelmi állapotát. (444.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2812276089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása