A mi Erzsébetvárosunk

214. Heti kérdéseink 6.

2014. június 20. - amier

Közbiztonsági apróságok
Testületi ülésen beszámolt a kerületi rendőrkapitány a 2013-as évükről és az idei tervekről. A beszámolóban voltak adatok a kiemelt tavalyi bűncselekményekről, szabálysértésekről. Megkérdeztem, hogy hol van az előző heti fórumon megígért budapesti kerületenkénti adatsor. Ugyanis szerettem volna látni, hogy hogyan állunk a 23 kerület sorában.

bulinegyed5.jpg

Érdekes volt a válasz: a beszámoló tartalmaz minden adatot, amit a BRFK jóváhagyott. Ha jól értem, akkor csak az a hivatalos adat kerülhet nyilvánosságra, amit a BRFK megcsócsált és kienged? Azt hittem, hogy minden kapitányság hivatalos, ellenőrzött kimutatást vezet, hogy hány rablás volt, hány autófeltörés, stb. és ezeket a BRFK honlapján külön kérés nélkül egy táblázatban közzéteszik. (Néhány évvel ezelőtt még az ilyen összehasonlítás a beszámoló része volt. Talán akkor más volt a főkapitány?)

bulinegyed3.jpg

Más. Szó volt arról is, hogy csütörtök-vasárnap között négy rendőr van a Kazinczy utcában. Kérdeztem ottani lakókat, látták-e ezeket a rendőröket. A válasz nemleges volt, ezt a testületi ülésen elmondtam a kapitánynak. Ő meg azt válaszolta, hogy hajnali kettőkor is tartott civil ruhás ellenőrzést, és a rendőrök ott voltak. Mivel én éjszaka nem jártam arra, kérem azokat, akik láttak éjjeli rendőrjárőrt a „buli negyed” főutcáján, jelentkezzenek: mikor hány rendőrt láttak szolgálatban.

bulinegyed2.jpg

Még más. Sok panasz volt a Baross tér és Bethlen Gábor utca sarkánál a cigarettaárusokra. Elég rámenősen leszólítják az arra menőket, eladásra kínálva az árujukat. A kapitány elmondta, hogy bár ez a NAV dolga (jövedelmi adós termék), de ők is tartanak ellenőrzést és sok előállítás volt. A közeljövőben nagy akció is várható. De amíg van kereslet az olcsó csempész cigire, addig árusítás is van. Erről eszembe jutott az amerikai alkoholtilalom és a maffia szerepe.

Gergely József

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr556390163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása