Ó, szánalom anyja, má’ megint elhagytál! Hogy mi történt? Az előző posztban említett józsefvárosi blogon talált egyperces bejegyzés óta (is) kedvencemmé vált Gulyás "Miértelme” Gergő újfent kinyilatkozott. Csak most nem az Akváriumban, hanem az M1 reggeli műsorában. És nem szófukarul, hanem bővebben. A pökhendi fideszes kislegény ma keményen megaszonta: "A két kereskedelmi televízió nagy társadalmi károkat okoz, ezért a reklámadó a média egészségügyi termékadója.”
A teljes agyhalál előtt egy perccel arra gondoltam: te jó isten, ez még komolyan is gondolja ezt! Aztán meg már arra, hogy végül is semmi gond, az agyhalál után is van élet, taníts csak minket Párbeszédek Spontán Nagymestere. És mi majd mostantól isszuk minden szavad! (Gulyásról illik tudni, hogy nem akárki ám, ő az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának elnöke. Bizony!)
És ha már törvényalkotás, legyen kövér (nem az! ez most más): a héten két, napok alatt összetákolt, senkivel sem egyeztetett törvényt is elfogadnak ezek a jófiúk. A fentebb emlí- tett reklámadót és az új fővárosi önkormányzati választási rendszert. Az önkormányzati törvényről már ma szavazhatnak a képviselők, a reklámadóról meg még a héten döntés születhet. Csakhogy örüljünk.
Payns
UPDATE 18:43 - Tényleg átszabták - Megszavazta az Országgyűlés kedd este a helyi önkormányzatokról szóló törvény módosítását. Ennek lényege, hogy alapvető változások jönnek a Fővárosi Közgyűlés összetételében: a testületnek alapból tagjai lesznek a kerületi polgármesterek, és mellettük kompenzációs listáról választott képviselőkkel egészítik ki a létszámot. A listáról a kerületek lélekszáma alapján súlyozva osztják ki a mandátumokat. A javaslatra 133 képviselő szavazott igennel, és 53 nemmel. (Forrás: HVG)
***
L. Simon László, a Fidesz parlamenti képviselője a múlt héten nyújtotta be a reklámadó újabb tervezetét, amely még a korábbi elképzeléseknél is nagyobb terhet róna a médiaszektorra. Több mint hatvan médium közös akcióban tiltakozott a reklámadó ellen. A Magyar Reklámszövetség felhívására eddig példa nélküli módon mozdult meg az egész kommunikációs ipar. Csütörtökön és pénteken a televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezték ki tiltakozásukat. A reklámadó nyolc-tízmilliárdos pluszbevételt hozhat a költségvetésnek, a két legnagyobb befizető az RTL Klub és a TV2 lesz, de szinte minden nagyobb médiumot érzékenyen érint az új adónem.