A mi Erzsébetvárosunk

Árustop [290.]

Fejezetek a szocializmus politikai gazdaságtanából.

2022. december 15. - amier

Októberben úgy 10–11 óra tájt fogyott ki a hatósági tej a boltokból, most hétfőn fél tízkor már nem kaptam. Így hát másnap megacéloztam akaratomat, és nem aludtam vissza a hajnali ébredésből. Villamosra szálltam, és kevéssel nyolc után be tudtam szerezni hat literrel; ez volt az utolsó sikerem.

hatosagi_ar.jpg

Tegnap ugyanebben az időben már nem, pedig végigjártam két Spart, egy Lidlit és egy kisebb maszekot. Ma aztán hajnali útra indultam, s a nyitás utáni első órában újravettem ezeket a boltokat, a kismaszekot egy Tescóval helyettesítve. Végiglátogattam a hatósági tejeknek elkülönített rekeszeket, és egyikben se volt tej. Már ki se rakták, már mutatóba se.

Amikor kormányunk hatósági árassá tette a cigarettát, gondosan megszabta, melyik fajtának mennyi legyen az ára — trafikban, vendéglőben, mindenhol. Naná, ők járnak a csillagos vendéglőkbe, és nem akartak vendéglátós felárat fizetni, amikor füstölhetnékjük támadt. Érdekeltek voltak.

Amikor a tej árát piszkálták meg, tartózkodtak az efféle konkrétumoktól. "Kerüljön a 2,8-as hungarikum annyiba, mint tavaly október 1-én" — és eközben egy pillanatig se izgatta őket, hogy 2,8-as tej kb. ötféle árú van (a szegényesebb boltokban). Előírták még, hogy ugyanannyit el kell adni a hatósági tejből, mint tavaly októberben, oszt' annyi. Ezután minden boltban kijelölték, melyik fajta tej ára lesz hatósági — az általam látogatott üzletekben 209 és 305 Ft között. A sarki közértből sutty, eltűnt a tavaly októberben még 180 Ft-os szlovák tej.

A mai történet pedig azt jelzi, hogy az élelmiszerboltok ráébredtek, hogy a hézagos ellenőrzés mellett gazdaságosabb eseti büntetést fizetni, mint naponta a beszerzési árnál olcsóbban árusítani. Hatósági (áras) tej immár nincs (az Agroinform képén a palackoktól jobbra). Holnapra a készletünk elfogy, és én vehetem 360 és 730 Ft között (a 360-as messze van, de el fogok menni érte).

Nagyszerű kormányunk pedig ezen(?) felbuzdulva 2023. április 30-ig meghosszabbította a nagyszerű ár(u)stopot. Mert a gondoskodó állam lényege a gondoskodás. Nemzeti konzervatív (nagyszerű) államunkban a legfőbb érték a gondoskodó és ezért nagyszerű ember.

Fügedi Ubul

P.s.: Eközben példaképünk, Erdogan azzal kampányol, hogy pár hónap múlva már csak 40 százalék lesz az infláció. Mi ugyebár azzal (amit a '26-os választáson még véletlenül se lehet számonkérni, aztán meg majd közbejön vmi), hogy 2030-ra elérjük az EU átlagát.

És a célközönség nem röhög!

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3618003188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása