A mi Erzsébetvárosunk

795. Rosszkedvünk nyara

2018. június 25. - amier

Tudja valaki, hogy két év után miért kell a villamospályát megint feltúrni a Nagykörúton? Jó másfél hete ismét végig dugók vannak a körúton, megint elkezdődött a 4–6-os villamos pályájának nyári, már-már „hagyományos” felújítása. Így aztán június 16-tól szeptember 2-ig nem jár a villamos a Nagykörúton, szétszednek mindent, éppúgy, ahogy tavalyelőtt (és persze azelőtt) is tették. Ugyanott, ahol az elmúlt évek sorozatos munkálataiban elvileg már mindent, de mindent szinte tökéletesen felújítottak.

nagykorut2018-3.jpg

Két évenként, nyaranta szívatják a budapesti és a kerületi lakosokat, bontanak, egyre csak bontanak rendületlenül, kerül, amibe kerül. Nagyon úgy néz ki, hogy itt valakiknek örök időkre lesz/van munkája, mert kell a lé a haveroknak.

Minden évben azt hisszük, hogy vége, aztán újrakezdik, gyakran ugyanazon a szakaszon. Mi lehet a háttérben? Az Index utána nézett, mikor és miért volt felújítás a vonalon, valamint hogy mikor és miért túrták fel újra és újra. (Index)

Ha pedig esetleg tényleg ennyire tönkrement alig két év alatt a villamospálya, akkor azok, akik a most szétvert sínpályát sz@rul csinálták meg, azoknak nincs semmilyen felelőssé- gük? Ez pont olyannak tűnik, mint a sajátlábonálló Tiborc és az ő utcai csodalámpáinak egyre büdösebb ügye. Ja, és ezt is mi fizetjük.

nagykorut2018-1.jpg

P.s.: A belváros a 8 éve uralkodó vezetés miatt élhetetlenné vált. Az meg már tényleg csak hab a budapestiek tortáján, hogy Tarlós István nyolc után most jött rá, hogy a Red Bull Air Race hihetetlen káoszt okozott, és elnézést kért a hétvégi kellemetlenségek miatt. Majd be- jelentette, amíg ő a főpolgármester, nem lesz többé ilyen verseny a belvárosban. Jóreggelt, főpolgármester úr, jóreggelt!

dr. Kispál Tibor, önkormányzati képviselő

***

Más, de szintén Tarlós: Erdő Péter kitüntette Tarlós Istvánt vasárnap Óbudán, a Szent Péter és Pál-templomban szentmise keretében, többek között azért, mert szívén viseli a hajléktalanok ügyét. Azt persze nem tudni hogyan, valószínűleg nem a mostani alaptörvény módosításban szereplő hajléktalan-tiltásra gondolt a egyházi vezető…

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3914070437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a windows egy szemét 2018.06.25. 20:07:47

"Tudja valaki, hogy két év után miért kell a villamospályát megint feltúrni a Nagykörúton? "

Talán mert percenként végigzakatol rajta egy 50 tonnás (szarok rá, pontosan mennyi, az agyatlan trollok úgyis beírják) szerelvény. Ha van tuti megoldásod, hajrá, rajtad a világ szeme, az építészek biztos epedve várják egy firkász segítségét.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.06.25. 20:31:53

Pár éve mégi mi is az Erzsébetvárosban voltunk, így nyaranta az Alkotótáboraink miatt sokszor szembesültem a helyzettel. De a megoldás nagyon egyszerű, ahogy @a windows egy szemét: is írta: arajta közlekedő villamosok annyira tönkreteszik a pályát, hogy ilyen gyakran kell felújítani. Ennyi. A posztolónak kb. 10 másodpercébe tellett volna ennek utánanéznie, de inkább fikázott egyet. Egyébként a 4-6-os vonala Európában ez _egyetlen_ villamos, ami naponta 24 órában közlekedk! Ráaádásul a világ leghosszabb vilamos szerelvénye (ami így a legtöbb emebert képes szállítani). Ennyit az "élhetetlenné vált" belvárosról.

2018.06.25. 20:52:42

@a windows egy szemét: @Fotósképző: Elképzelhető, hogy mindketten bringások vagytok, annyira csúcson van az építészmérnöki és gépészeti tudásotok, de minden esetre boldogsággal tölt el titeket az autósok szívatása és a fővárosi vezetés seggének kinyalása.
Hadd kérdezzem meg nagytudású doktor uraktól, hogy ha a körúti síneket kétévente cserélik kurva szar minőségben a pénzünkön, a vasúti síneket miért nem szedik fel félévente? Tudniillik, azokon a síneken sokkal több és sokkal nehezebb teher és személyvonat közlekedik. Nos?

jajdehülyevagyok 2018.06.25. 20:53:00

Szégyen, hogy valaki önkormányzati képviselőként ilyen tájékozatlan, ha ebben a városban él. Ha esetleg más településen, akkor minek böfög. Szégyen, a választóira nézve is, hiszen vagy átverte őket, vagy ostobán megválasztották. A mantraként ismételgetett közhelyes lózungok vajon kit minősítenek?

jajdehülyevagyok 2018.06.25. 21:03:32

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: Jó a kérdés. A válasz gyengébbek kedvéért vizuálisan. A villamos lesmirglizi a sínek tetejét, a nehezebb villamos jobban, mint a könnyebb. A smirgliző hatás a jármű tengelyterhelésétől függ, ami a vasút esetében nagyobb ugyan, de ott nem három percenként megy el egy szerelvény, hanem 15.

2018.06.25. 21:05:05

"Tarlós István nyolc után most jött rá, hogy a Red Bull Air Race hihetetlen káoszt okozott, és elnézést kért a hétvégi kellemetlenségek miatt. Majd be- jelentette, amíg ő a főpolgármester, nem lesz többé ilyen verseny a belvárosban."

Az jó, föleg ha másik független fideszes nacsalnyikot indítanak helyette. És akkor még ott vannak a futók, bringások és lovasok, akik érdekes módon ugyancsak a budapestiek szívatásával foglalkoznak minden évben, de az autósokkal kimondottan. Közben annyi puszta és gyér forgalmú út van az országban, hogy egész éves olimpiát lehetne szervezni rajtuk. Nem tudom melyik büdös libsi parasztnak volt az ötlete, hogy ezeket az agymenéseket itt rendezzék a városunkban... Remélem, azóta teherbe ejtette az anyját.

Sequoyah 2018.06.25. 21:29:45

@a windows egy szemét: Talan akkor seggbe kene rugni azt aki nem egy 50 tonnas villamosra tervezte es meretezte a sineket, es az alultervezettseg miatt folyton tonkremegy. Mino csoda mashol ennel sokkal nagyobb terhelest is elviselnek a sinek, ha ugy epitik meg...

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.06.25. 21:31:59

"Tudja valaki, hogy két év után miért kell a villamospályát megint feltúrni a Nagykörúton?"

Rajtad kívül nagyjából mindenki aki olvasta az index cikket pár napja.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.06.25. 21:36:58

@Sequoyah:

A síneket nem a villamosra méretezik, a sín szabványa adott.
Nem a sínekkel van a baj hanem az egész pályaszerkezetet cserélni kell mert az élettartama végén jár.

invalid user name 2018.06.25. 22:15:42

Micsoda kérdés. Persze hogy tudja valaki.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.06.25. 22:24:43

@a windows egy szemét:

"Talán mert percenként végigzakatol rajta egy 50 tonnás szerelvény."

- Tehát tudjuk mekkora terhelésnek van a pálya kitéve. Ez azért jó, mert akkor erre kellene méretezni, és nem másra.

DeadBodiesEverywhere 2018.06.25. 23:15:10

@Fotósképző: a világ leghosszabb szerelvénye az 1es vonalán jár, csak mondom

Sir Gombóc 2018.06.25. 23:18:23

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: a körúti villamospálya terhelése nagyobb, mint egy vasúti fővonalé.

czerka 2018.06.26. 00:01:47

@a windows egy szemét: ostobaság! Kelet-Ázsiában élek egy nagyvárosban, ami kb akkora területileg, mint Budapest területének FELE, de majdnem nyolcmillió ember él benne. Magasvasutak, nagysebességű vasút, emelt szintű autópályák, földalatti metrók, zsúfoltság. Mégis meg tudják oldani, hogy nincs folyton feltúrva a város. Ja és a tömegközlekedési rendszer mágneskártyás, a jegy ára a budapestinek töredéke. 100 forint körül indul.

cardiobascuralis 2018.06.26. 00:13:54

@jajdehülyevagyok:
Érdekes, baszd meg, a világ más tájain nem kell cserélni ennyire gyakran ugyanilyen vagy nehezebb villamosok esetén.

Sőt, Demszky idején sem kellett, pedig a villamosok ugyanitt nehezebbek voltak.
És ezzel nem Demszkyt védeném, mert rohadjon meg Tarlóssal egy cellában

cardiobascuralis 2018.06.26. 00:15:45

@czerka:
A mágneskártyát itt is tervezik, de beláthatod, hogy 8 év ennek a megvalósítására nem elég.
Nálunk.
Máshol 2 év alatt megvan. Lásd kb. egész Európa.

jajdehülyevagyok 2018.06.26. 06:36:38

@cardiobascuralis: 1. Honnan tudod? 2. Demszky idején is jellett csak minimálisan tették, mert minden pénz a metrórament, ezért volt annyi kátyú, lerobbant busz is. 3. Feltehetően a pálya adottságaihoz való kocsikat kellett volna inkább választani.

felucca02 2018.06.26. 07:05:29

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: Kérlek szépen, a válasz: két éve nagypeneles módszerrel újították fel ideiglenesen a szakaszt, az ennyit bír. Már akkor is tudták, hogy két év múlva szétszedik, és megcsinálják úgy, hogy húsz évig jó legyen. Nem nagypanellel, hanem vasbeton-pályalemezzel.

Speciel Tarlós egy fasz (akárcsak Demszky), de ennek semmi köze hozzá.

Nagyvasút: Nem annyira a szerelvények súlya és mennyisége a döntő, hanem az, hogy ez egy útburkolatba épített pálya, ahol a vízelvezetés iszonyat kritikus, ellentétben a nagyvasúttal.

Ha lehetne a körút közepén töltésen, bazaltzúzalékon fektetett vasbetonaljas pálya, akkor elesne a vízelvezetés problémája, ugyanúgy, ahogy a burkolatcsatlakozások és burkolathibák problémája is. Akkor valóban nem kellene átépíteni. Te szeretnéd?

felucca02 2018.06.26. 07:13:53

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa:

Jut esezmbe, a nagyvasúton nem közlekedik sokkal nagyobb és több vonat. Vegyük a legnagyobb forgalmú 70-es vonalat, ahol húszpercenként megy el egy vonat csúcsidőben. A Flirt max tengelyterhelése 18 tonna.

A Körúton hárompercenként megy el egy Combino, annak a tengelyterhelése max 10 tonna.

A két szerelvénynek nagyjából ugyanannyi tengelye van.

Találós kérdés: melyik terheli le jobban a pályát. (tehervonatot most nem vettem, mert az a kétóránkénti sűrűségével és a sok tengelyével még mindig nem játszik.)

Emellett a vasúti pálya is tönkremegy két év alatt, igen, de ott végigmegy egy éjszakai vágányzár alatt egy géplánc és beszabályozza. Ezt nem látod persze, mert döntően nappal utazol.

degreen 2018.06.26. 07:25:31

Okos dolog a vasutat a villamossal összehasonlítani. Körtét az almával...
De szerintem tiltsuk ki a 4-6-ost a városból. Máris élhetőbb lesz.... LOL

KissGecihuszár 2018.06.26. 07:31:31

Jobb megbarátkozni azzal a ténnyel, hogy a kiskerekes, és úgy különben az egyik legnehezebb villinger, azaz a Combino nem a barátja ennek az ú.n. nagy betonkocka alapba ágyazott vágánynak. Ezért lenne tán jobb, ha a körúton is inkább füves lenne a villamospálya, pl. mint a Kőbányán ,a Kőrösi Csomán és még egyéb olyan helyeken, ahol rájöttek, hogy ez minden szempontból fenntarthatóbb, mint a betonkockás beágyazású vágány...

a windows egy szemét 2018.06.26. 08:02:18

Nem címzem minden hülyének külön, de ha végigolvastátok, nagyjából mindenre megkaptátok a választ. Túlterhelt, folyamatos üzem ezzel jár. Ha nem tetszik, irány az erdő, ott tárt karokkal várják az összes buta remetét aki nem tudja agyilag felfogni, hogy az emberiség növekvő létszáma folyamatos problémákkal jár. És ez csak a kezdet, lesz ez rosszabb is.

Az külön mosolyra fakasztott, amikor néhány észlény a folyamatosan egymás seggébe érő szerelvényeket a vasúthoz hasonlította. Ha ott is fél percenként húzna végig egy vonat, ott is lennének problémák. Több, mint most, amiről alapból nem tudsz, mert nem az orrod előtt történik a javítása.

Szintén jót röhögtem az okoskán aki kerékpárosnak titulált, na az ő agya végleg nem érti a körülötte lévő világot.

Ahoj- 2018.06.26. 08:09:04

Tavaly egy szinten tartás volt ahhoz hogy 1 évig ne kelljen számos helyen 10-re csökkenteni a pálya sebességet. A legrosszabb szakaszokat 40 éves nagypaneles technológiával kicsit rendbe szedték..... (nem sikerült valami közbeszerzés vagy pályázat így nem tudták a teljes átépítést megcsinálni)

Most a tervezett teljes felújítás során egy újabb technológiával épül át a pálya. Várható ennek 15 év az élettartama.

Amúgy meg az elcseszett meretezésű combino-k is rendesen koptatják a pályát sokkal nagyobb a tengelyterhelésük mint a régi Ganz csuklós szerelvényeknek.

Európai téridő 2018.06.26. 08:10:15

Az megvan, hogy a most felújítandó pályaszakaszon még a legrégebbi kőcicis pálya volt, azóta nem nyúltak hozzá? Csak a Margit-hídtól az Oktogonig és a Petőfi-hídtól a József utcáig cserélték ki újabbra a pályát. A Podmaniczky utcánál, Oktogonnál és a Rákóczi útnál a nagy autós forgalom így is erősen elkoptatta a kicserélt rövid pályaszakaszokat is.

Ahoj- 2018.06.26. 08:15:48

@a windows egy szemét: Ha kiszámolod, hogy mondjuk Bp - Monor között naponta hány tengely halad át a pályán akkor kb ugyanannyi jön ki mint a nagykörúton. (ott 10 percenként megy kb 8 kocsis szerelvény)

Csak ott nagy teherbírású a pálya, zuzalékon van, megfelelő a vízelvezetés és a buszok sem a pályán mennek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.26. 08:26:16

@Ahoj-: szegényke nem tudja a különbséget a szerelvényhossz és a vonalhossz között. Nem baj.

czerka 2018.06.26. 08:29:48

@a windows egy szemét: nem az erdőben kell kizavarni a népet. Hanem ésszel kellene villamospályát méretezni. Minden hülyének állt a cerkája, hogy Budapesten szuperhosszú villamos lett, a Combino. Csak azt nem fogták fel, hogy ahhoz strapabíró pálya is kellett volna.
Ázsiában élek, földrengésveszélyes helyen (napi szinten mozog a föld itt), iszonyatosan terhelt utakkal, magasvasutakkal, autópályákkal tűzdelt városban. Valamiért itt mégsincs évente feltúrva a város. Ha valahol utat javítanak, ott egy-két éjszaka alatt kicserélnek egy 500 méteres szakaszon kopóréteget és senkinek nem cseszik el a napját.

a windows egy szemét 2018.06.26. 08:41:03

@onlajnok:
Szegényke egész jól meg is magyarázta, miért nem lehet a villamost és a vonatot összehasonlítani, neked meg annyira kevés agyad van, hogy bólogatsz is hozzá.

@czerka:

"Ha valahol utat javítanak, ott egy-két éjszaka alatt kicserélnek egy 500 méteres szakaszon kopóréteget és senkinek nem cseszik el a napját. "

És ezzel magyaráztad meg, miért nem zavaró arrafelé az ugyanilyen sűrűségű munka. Ott megcsinálják egy éjszaka alatt azt amit itt hónapokig húznak, és max. a levonulást látod ha éppen arra esz a fene.

Nálunk meg viktorisztánban volt szerencsém olyan agyhalotthoz, amelyik megmagyarázta, hogy sokkal jobb hónapokig szopatni akár százezernyi vagy milliónyi utazó embert, mint lezárni egy teljes útszakaszt 3 napra, mert akkor jaj, néhány ezernek azon a három napon esetleg kerülni kell. No ilyen mentalitás ellen nem lehet nagyon mit kezdeni, ez az észlény is meg a kommentelők nagy része a begyöpösödött agyú kommunizmust éltetők közül kerül ki, ezekkel szemben észérvek nem léteznek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.26. 08:43:33

@a windows egy szemét: ? kattintgass a nevekre, hogy melyik hozzászólás melyikre válasz :).

"@Fotósképző: a világ leghosszabb szerelvénye az 1es vonalán jár, csak mondom" - ez volt a kiindulása az egésznek.

a windows egy szemét 2018.06.26. 09:10:59

@onlajnok:

Te meg legalább addig olvass vissza, hogy kattintgat a franc, nem válaszolok külön minden hülyének. Szűrd ki, ha nem megy, akkor így jártál.

------------------

Amúgy a lényeg, amit mindenki elfelejt:
Az u.n. Kádár rendszerben, a mostani kommunista rendszer elődjében egy építkezésre kiszállítottak 100 egység építőanyagot. Abból 20 egység került az állami beruházásba, a maradék 80 egység meg a környék hétvégi házaiba.
A mai, viktor2.0 kommunizmusban ez úgy változott, hogy a 100 egységből eleve 90 egység ára a viktorcsókosx.0 bankszámláján landol, a maradék 10 egység megy ki az építkezésre, amiből a felét ellopják a helyi csókosok, a maradékot meg az ütemes tapsikolásotok közben beépítik és elvárjátok, hogy a legmodernebb építési technológiával évtizedekre tökéletes legyen minden.

Egy újabb apró adalék a mai világról: Az ezerrel komcsizó és gyurcsányozó vérfideszes és vérjobbikos (igen, mindkettőnek a vak híve) fuvaros szomszéd még a mai napig a Megyeri-híd építkezéséről ellopott gázolajat tankolja a saját kertjében felhalmozott tartályokból.

Amíg a fejetekben nem raktok rendet, addig ne várjátok a távol keleti elintézési módot a nyugati technológiák csúcsával.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.26. 09:13:26

@a windows egy szemét: akkor meg mi a frásznak szólsz bele? Azt se tudod mire válaszoltam, a te neved el se hangzik, de azért beugatsz, mint egy óvodás? Nem tudom kinek van kevés agya....

lbalazs 2018.06.26. 09:28:12

Azt az index sem írta a mostani cikkében, hogy eredetileg a Combinok aluminium kocsiszekrénnyel készültek, arra méretezték a pályát a Nagykorút átépítésekor, viszont mire megérkeztek volna kiderült, hogy az alumínium kocsiszekrény nem bírja, repedezik, ezért aztán mégis acélból van. A megegyezés szerint emiatt talán kettővel több szerelvény érkezett. Szóval nagyobb a terhelés, mint amire számítani lehetett. Másrészt kétes dicsőség a világ legnagyobb forgalmú vasútvonalát üzemeltetni. Ha ugye alagútban menne, akkor a felújítás és könnyebb lenne, meg talán a pálya élettartama is hosszabb lenne.

lbalazs 2018.06.26. 09:29:18

világ legnagyobb forgalmú vasútvonala => villamos vonala

Dezsike 2018.06.26. 10:15:24

Egyszerű a megoldás: 6-os metró! Ekkora utasforgalom mellett mindenhol ebben gondolkoznak, csak itt eröltetik a villamost. Persze a metró nem állhat meg ilyen sűrűn, ezért csak a fő megállókhoz kell állomás (Széll Kálmán tér, Margit híd budai hídfő, Nyugati, Oktogon, Blaha Lujza tér, Rákóczi tér, Corvin negyed, Boráros tér, Újbuda-központ), a többi ellátására megmaradhatna a villamos 10-15 perces követéssel. Máris elég lenne 20 évente felújítani, mert tizedannyi terhelést kapna, a fő állomások között pedig pillanatok alatt, dugó és tömegnyomor nélkül lehetne utazni. És ha kiesik egy szakasz bármelyik járatból, nem kell pótlóbusz.

Terézágyú 2018.06.26. 10:25:11

fityeszes vagy? akkor véded ezt a felújítást is.
ha a demszkiék túrták volna fel a várost minden nyáron, akkor a fityeszesek háborognának a legjobban.

Ja, egyébként azért kell kétévente felújítani a síneket, mert SOROS!!!!!

KissGecihuszár 2018.06.26. 11:30:08

@a windows egy szemét: ott repűl Dévényi tibi bácsi 10 pontos pöttyös labdája; mégis mijjafaszra verik széles e Hazában a nyálukat, amikor önnönmaguk is egy erkölcsi zsákutcák? A módszerváltáskor, 18 évesen -ma már kimondom; sík naívan- azt hittem, hogy a kádáréra, s vele együtt az erre az időszakra jellemző fejszerkezetű emberek, az ő kisdedjátékaik, egyáltalán ez az egész kibaszott undorító, gyomorforgató, ellentmondásos, sógor-koma-haver odaszólogatós, kijárós, sumákolós, pofátlanul a gyárból, építkezésekről minden mozdíthatót hazavivős rendszer egyszer, s mindenkorra elsűlyed a történelem mocsaárában. Ehhez képest brutálisabb méretekben dübörög, zakatol, mint valaha bármikor! És akkor nem értjük, miért vagyunk ekkora szarban, dacára annak az eddig kb. 18 ezer MRD HUF EU-s pénznek, amit csak 2004-es csatlakozásunk óta kaptunk. Hát többek közt az ilyen, általad is tökéletesen illusztrált ügyek és az mögöttük álló véglények miatt...

has 2018.06.26. 11:35:49

@jajdehülyevagyok: De nem is 50 tonna a szerelvény. Az kocsinként annyi. Ráadásul nem tízzel megy. Ja és a pályát nem szedik fel két évente.

a windows egy szemét 2018.06.26. 11:41:20

@onlajnok:

Látod az értelmesebbek pont ezért jelzik, hogy kinek és mire válaszolnak. Próbáld meg, arcod alapján biztos menni fog. Ha nem, ne lepődj meg, van még hova fejlődnöd.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.26. 11:44:55

@a windows egy szemét: de ennyire nem lehetsz hülye. Ott van a válasz link egy hsz alatt. Ha rákattintasz odabassza linkjét az elejére annak a hsz-nek, amire válaszolsz. Én így jártam el. Te lusta vagy rábökni, hogy megtudd mire reagáltam, ehelyett valami teljesen irreleváns faszságot válaszolsz. Nyilván bemásolhatnám az egész hsz-t, amire reagálok, hogy az ilyen hülyék, mint te is, tudják, hogy mi van....de én inkább használom úgy ezt az egészet, ahogy ki van találva és bízok benne, hogy te vagy az egyetlen, aki képtelen kezelni, ezt az űrtechnológiával vetekvő hozzászólás rendszert.

a windows egy szemét 2018.06.26. 11:59:01

@onlajnok:

Így van. Pontosan ezt tettem, és a feletted lévőre ugrott, amiben nekem válaszoltak. Az agyatlan programozó miatt és helyett meg én biztos nem fogok tőled bocsánatot kérni. Így jártál. Ha használnád is azt amiről mesélsz, akkor tisztában lennél azzal, hogy ez a szemét blogmotor egy kalap fost nem ér.
Ez van, oszt jónapot.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.26. 12:05:06

@a windows egy szemét: nem arra ugrik, ami neked szólt, hanem arra, ami DeadBodiesEverywhere hsz-ére reagált. Az most mindegy, hogy milyen fos, mert ez a része speciel pont működik. De hogy lásd, bemásolom a teljes, ide vonatkozó folyamot:

DeadBodiesEverywhere 2018.06.25. 23:15:10
@Fotósképző: a világ leghosszabb szerelvénye az 1es vonalán jár, csak mondom

Ahoj- 2018.06.26. 08:11:57
@DeadBodiesEverywhere: Ennek azért nézz utána..

onlajnok · www.onlajnok.com 2018.06.26. 08:26:16
@Ahoj-: szegényke nem tudja a különbséget a szerelvényhossz és a vonalhossz között. Nem baj.

a windows egy szemét 2018.06.26. 08:41:03
@onlajnok:
Szegényke egész jól meg is magyarázta, miért nem lehet a villamost és a vonatot összehasonlítani, neked meg annyira kevés agyad van, hogy bólogatsz is hozzá.

Az hagyján, hogy egyből fikázódsz, de még az se tűnt fel, hogy a te korábbi hozzászólásaidhoz semmi köze nincs annak, amit én írtam.

konrada 2018.06.26. 13:38:45

@onlajnok:
De.
Ez ennyire az.
Ahelyett hogy kicsit tanult volna, vagy legalább utána nézne annak, amihez hozzá szól, írja a fas..ágait.

A marhája akarta lezáratni az árpád-hidat is - miközben random csúcsidőben akár a Margitig, akár a Megyeriig, órás út az ország legforgalmasabb Árpád-hídjának működésével is együtt,
miközben fingja sincs arról, mi a dilatációcsere, amikor kemény minőségi betonból kell kiszobrászkodni azt, majd úgy kicserélni, hogy az kössön is át...

...de nem, ennek utána se néz, csak okoskodik, hogy mennyivel jobb lett volna lezárni napokra az egész hidat, mint 10-es átlaggal áthaladva azon átaraszolni...
(S a vicc, az, hogy azóta sem próbálkozott ennek utána nézni, csak osztja az észt, ami persze úgy a legkönnyebb, ha nincs...)

szepipiktor 2018.06.26. 14:05:48

Hja kérem, bölcsész aggyal nehéz is.
Tudod van egy alapszabály, ami az egész világon igaz: amit használunk, a kopik, romlik, avul.
És mindez a terhelés arányában következik be, ami nem is lineáris...
És ugye a plusz: ami elromolhat, az el is romlik.
Tudod kedves posztoló, előttem s írták, a negykörúti villamosvonal az egyik legforgalmasabb és legterhelőbb a világon.
Namármost ami sínen fut, ott alap, hogy a sín a terhelés következtében KOPIK, és a javítás a síncsere!
Az egész világon, bszki, és ennek még tarlóshoz sincs köze.
Főleg nem az aktivista mozgalmakhoz.
Hatehát a tervszerű karbantartás, javítás, ami itt a csereként zajlik - és normális, hogy nyáron és iskolaszünetben, a szabadságolások idején -, értelmes a pálya többi részének a felújítását is elvégezni.
.
Szóval kellene egy törvény, hogy minimális műszaki ismeretek hiányában legyen bűncselekmény az okoskodás...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.06.26. 14:34:19

@Sir Gombóc:

Miért és hogyan nagyobb?

A pályára ható erők miatt?
Az elhaladó tengelyszámok miatt?
A tengelyterhelés miatt?
Az elhaladó szerelvények száma miatt?
Az elhaladó szerelvények sebessége miatt?
Az elhaladó szerelvények hossza miatt?
Az alépítmény terhelhetősége miatt?

Megannyi fontos és kínzó kérdés.

Ahoj- 2018.06.26. 16:53:38

@Dezsike: már az 5-ös metró (Szentendre - Kolosy- Lehel tér - oktogon - Astoria - kálvin - Boráros tér - Csepel / Pesterzsébet - Szigetszentmiklós járat elegendő lenne arra hogy jelentősen ritkitható legyen a villamos. Ezzel ugyan túl sok időt nem nyerünk max pár évet.

KissGecihuszár 2018.06.26. 20:56:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Értem és mondd csak, mi a helyzet a főváros, illetve Szeged, vagy Debi (Miskolcon nem tudom, hogy lett-e füvesített pályaszakasz?!) egyéb olyan villinger útvonalain ,ahol fű és/vagy zúzottkő ágyazat van??
Ez miért kéne, hogy szempont legyen??

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.06.26. 22:06:13

@KissGecihuszár:

Kőbányán 2x3 sávos az út, amiből tudtommal egyik buszsáv. A forgalma is más. Mind a hagyományos, mind a mentők.

HA meghalna egy beteg, mert a mentő megszorul a körúton, hidd el, a rokonok számára ez egy nagyon fontos szempont lenne.

De a Nagykörúttól 250 kilométernyire ez például annyira szempont, hogy pld a tűzoltósági felvonulási utat igen komolyan veszik. A tervezés folyamán már gondolnak a megkülönböztetett járművek közlekedésére.

dreamy3 2018.06.27. 15:31:17

@Dezsike: Ez az 5-ös metró, vagy észak-déli gyorsvasút, vagy Szentendre - Ráckeve - Csepel HÉV összekötése, hamarosan, 40 év múlva megépítik.
süti beállítások módosítása