A mi Erzsébetvárosunk

400. Sikerült betolatni

2015. május 10. - amier

04.jpgEgy zsákutcába. Erzsébetvárosban egyes utcákban új parkolási rendet vezettek be. Az autósok számára akkor tudatosodott mit is jelent ez, amikor megváltoztatták a ferde parkolást kijelölő felfestések irányát. Eleinte voltak, akik rövidebb, hosszabb manőverezéssel – az ellentétesen kijelölt irány ellenére – orral parkoltak be.

Mára világossá vált, hogy ezekre a helyekre tolatva kell beállni, még akkor is, ha ez a magas járdaszél esetében a hátsó futómű felfüggesztését alaposan meggyötri. Ez azonban a kisebbik probléma. Egyre többen elégedetlenek, és a gyalogosforgalom biztonságát féltik. A Jósika utcában egy, az új szabályok szerint hátrafelé, tolatva parkoló mikrobusz a magas járdaszélen megugrott. Szerencsére az éppen ott babakocsit toló kismama megúszta gyermekével együtt a balesetet.

josika_u_20140828.jpg

Budapest Európa 3. leginkább bicikli-barát városa a legújabb statisztikák szerint. Ez rendben is van. Örömteli, hogy egyre több bicikliút kerül kijelölésre, ahol egyre többen használják kerékpárjukat autójuk, vagy a tömegközlekedési járművek helyett. Felvetődik azonban a kérdés, hogy az átgondolatlan szabálygyártással akaratlanul is szembe fordítjuk egymással az autósokat, gyalogosokat és a kerékpárosokat. Többen felteszik a kérdést, hogy mi a fontosabb a gyalogos testi épsége vagy a kerékpárosé?

És persze nagyon nehéz volna elmagyarázni, hogy erre a kérdésre nincs megfelelő válasz. Valójában ezek után nem ez az igazi kérdés, hanem az, hogy addig, amíg nem gondolják át ezt az új parkolási szabályozást az illetékesek, addig az autósok felelhetnek jórészt azokért a balesetekért, ami akár a gyalogosokkal a járdán, akár a biciklistákkal az úttesten történhet. A magas járdaszélre parkoló gyorsabban amortizálódó hátsó futóművekről már nem is beszélve.

Sokan kérik Erzsébetvárosban, hogy ideje lenne kitolatnunk ebből a parkolási zsákutcából.

dr. Kispál Tibor, önkormányzati képviselő

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr987447450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.10. 16:51:23

Ha most azt írom, hogy hülye a szerző, kinek lesz ellenvetése?
(Mi közük ehhez a bringásoknak? A nyelvtanároknak valamivel több: bicikliút/kerékpárút még doktorátussal is egy szó)

amier 2015.05.11. 09:51:15

Köszönjük a lektorálást, a nyelvtani hibát javítjuk. Az első kérdésére válaszom az, hogy van ellenvetés, mert: A lakosság által kritizált parkolási rendszer a kerékpárosok védelme érdekében került kialakításra, miközben a gyalogosan közlekedők kockázata megnőtt. A cikk éppen arról szól tisztelt phytozonok, hogy mielőbb más megoldást kellene keresni egymás lehülyézése helyett.

Kispál Tibor

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.11. 10:07:47

@amier: dír doktor úr! Ha képtelen érthetően megfogalmazni a problémáját, akkor talán más pályát kellene választania! :D
Olvasd már el a posztot! Épp csak az nem derül ki belőle, amit a válaszodban írtál. Tisztára, mint amikor a kerékagyra beszabadul pár "autós", akiknek fixa ideájuk, hogy mindenről a biciklisek tehetnek, még a jégesőről is. :)

bizottsagiirnok 2015.05.11. 12:21:20

Rémes a nyelvtan, de szerintem még rosszabb az, hogy a megoldás - a járdaszegély átalakítása - helyett megy az összeveszejtés (autósok, bicajosok, gyalogosok). Máshol menekülteznek, itt bicajosoznak.

Az autósoknak elvileg tudni kéne így parkolni, bár valóban szokatlan és nehezített. A képviselő meg betolhatna a testületire egy javaslatot, mindenki jobban járna:-)

bizottsagiirnok 2015.05.13. 19:46:42

Ha már nem reagál a bejegyzésre a képviselő (gondolom, mert úgy véli, ide ő ír, más meg olvas, csak ehhez nem kell az internet), legalább azt jelezhetné, hogy mit tett ezen a remek poszton kívül ebben az ügyben.

denibacsi 2015.05.14. 08:14:52

Kedves bizottsgiirnok! Nagy tisztelettel várom a helyzet javítására törekvő javaslatát. Például, az eredeti parkolási rend visszaállítása, vagy a járdaszélen látható oszlopok kihelyezése a gyalogosok védelmében, vagy a magas járdaszél megszüntetése. Nyitott vagyok arra, hogy az optimális megoldás minél több vélemény alapján alakuljon ki. Üdvözlettel, KT

bizottsagiirnok 2015.05.14. 12:33:37

Érdemes lenne megfordulni a lovon: ha egy képviselő ideböffent egy (egyébként rémes, de ez most mindegy) szöveget valami problémáról, jogosan merül fel a kérdés, hogy tett-e bármit ezen kívül, vagy ezzel befejezte a tevékenységét. Azaz hogy képviselői díjjal honorált bloggernek gondolja-e magát.

gergelyjózsef 2015.05.14. 20:58:42

Érdekes véleményeket olvashatunk a szerzőről. Az érintett gyalogosok, kerékpárosok, autósok számára az lenne hasznosabb, ha néhány jó tipp is megjelenne a leírt közlekedés-szervezési ügyről.
A képviselő dolga a lakosság képviselete, ehhez képviselni való is ötletek is szükségesek. A problémát már elkövette a BKK.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.14. 21:03:38

@gergelyjózsef: az a baj, hogy ez az iromány egyetlen dologra alkalmas, nevezetesen a biciklivel közlekedők ellen hergelni mindenki mást.
Az is csak egy nekem címzett válaszból derült ki, hogy állítólag a bringások biztonsága érdekében találta ki valaki ezt a rendszert. Ehhez érdemben talán az adott utca lakói tudnának hozzászólni, viszont ők nem hinném, hogy túl sokan olvassák a blogot.

bizottsagiirnok 2015.05.15. 06:43:03

Mi lenne, ha a képviselő blogolás helyett megkérdezné azokat, akik ezt kitalálták, megcsinálták, hogy mit tapasztaltak, aztán megkeresné például a kerékpárosklubot, majd esetleg javasolna valamit. Mivel több kerületben vezettek be változtatásokat, akár szét is nézhetne, hol miről mi a vélemény. (A javaslatban jó eséllyel járdaoszlop és új járdaszegély is benne lenne, de hátha más okosság is felmerül.)

Az biztos, hogy egy ilyen rémes poszt hozzáadott érték nélküli, viszont erősen egymásnak ugrasztós. A képviselő azt gondolhatja, tett valamit, pedig valójában hangyafütyinyit sem, sőt...

Mondjuk ha ezt átírná, máshol keresne kapcsolatokat a megoldáshoz mint a kommentfolyam, akár még el is indulhatna ez az egész jobb úton. De ez az ő sajtja, nem a kommentelőké.

Konkrétan nekem autósként és bringásként is kétséges, hogy működő megoldás-e az új parkolási rend, de ettől még nem írnék röviddel a bevezetése után egy ilyen szösszenetet. Azaz újságíróként, bloggerként, aktivistaként akár igen, ha annyira bosszantana. Képviselőként meg önmagában pótcselekvésszagú, amin nem segít a "ki mit javasol" kérdés sem a nem túl nagy olvasottságú blogbejegyzést követő olvasók/kommentelők fele. (Egy csöppet mélyebbre menve: simán lehet véleménye valakinek úgy, hogy nincs receptje a megoldásra, ezt számon kérni szokásos pártpolitikus-trükk. De mehetünk akár még lejjebb.)

Géza911 2015.05.15. 12:46:59

Dr. Kispál bejegyzése semmire sem jó, csak az indulatok fokozására. Miért nem mutat be legalább egy olyan esetet, amikor bármilyen probléma történt a tolatva parkolás miatt? Hol vannak az elütött csecsemők, a darabokra hullott autók? Naponta járok arra, a rendszer jól működik. Semmi szükség nincs hangulatkeltésre. Azért, az hatalmas fejlődés, hogy Bp. a 3. legbiciklibarátabb város Európában, és nyilván erről is a Fidesz tehet. Kispál úr meg Borsétány mutyi helyett inkább foglalkozzon a valós problémák megoldásával, és ne a Fideszt lassan de biztosan elhagyó Polgármester támogatásával. Üdv.: Géza

bizottsagiirnok 2015.05.18. 13:27:13

A képviselő úgy konzultál itt az önmaga által felvetettekről, ahogy a miniszterelnök a menekültekről/terroristákról. Remélem méltányolják majd a szavazók:-)
süti beállítások módosítása