A mi Erzsébetvárosunk

Jósika utca 22.

2017. április 15. - amier

A Rózsa utca (Rózsa u. 41.) sarkán álló telekről 2001-ben bontották le az életveszélyes állapotban levő 1880 körül épült kétemeletes historizáló bérházat. Helyén 2007-ben épült fel ez az ötemeletes, 26 lakásos társasház. Az eredeti ház lebontásával megbomlott a Szenes Hanna park korábbi egységes, századfordulós utcaképe.

josika22-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8512427591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nardis 2021.08.12. 13:13:25

A lebontott ház legalsó szintjén lakatosműhely működött sok éven keresztül. Én az egyik közös belső kertre/udvarra nyíló gangról szobából a szóban forgó ház gangját láttam hosszú éveken keresztül. Az alacsony épület miatt a szomszéd ház belső zöld udvara sokkal több napot kapott. Akkoriban én nem láttam olyan rossz állapotúnak a házat (bár kétségkívül korszerűtlen, WC a folyosó végén típusú házacska volt), gyanítom, inkább a telek volt értékes, ezért került bontásra, nem az életveszély miatt. A filmesek nagyon szerették a Jósika utcának azt a részét, gyakran volt lezárva forgatás miatt. A helyére épült új épület földszinti funkcióját egyszerűen nem értem.
süti beállítások módosítása