A mi Erzsébetvárosunk

747. Pontosan, terv szerint

2018. február 04. - amier

Itt van nektek egy szép reklámszöveg, hogy örüljetek. Utána azért gondolkodjunk el néhány dolgon... Kezdjük azzal, hogy hol van ezen a látványterven a "barokk kert"? Hát sehol. Hogy hogyan nézhet(ne) ki valójában, azt a Magyar Építők honlapjáról tudhatjuk meg (2 kép). Nos, aki szerint ez barokk, az legalábbis fogalmatlan. A barokk kert mibenlétéről a Wiki meglehetősen jól tájékoztat. A kép jobb oldalán egyébként a végképp tönkretenni kívánt (és valóban barokkos) Rondó torzója látható.

varosliget2018r-1.jpg

varosliget2018r-2.jpg

Azt, hogy miért kellett 15 m-rel beljebb tolni a Ligetbe ezt a kocsmaszörnyet, a kép bal oldalán láthatjátok: azért, mert a "sétányt" és a bicikliutat nem a liget szélén, a fák alatt, illetve között építik meg, hanem a főútvonal és az épület között. Ezzel egyrészt arra kényszerítik a gyalogosokat és a kerékpárosokat, hogy a Liget levegője helyett a Dózsa György útét szívják, másrészt garantálják számukra a múzeumlátogatók keresztirányú forgalmát. Gyakorló biciklistaként állítom, nincs jobb reflexfejlesztő, mint a takarásból hirtelen elibénk toppanó gyalogos. Persze, amíg ezek a bizonyos reflexek bejáratódnak, néhányszor átesünk egymáson, de hát valamit valamiért...

Azoknak, akik elhinnék a reklámnak, hogy itt múzeum épül, álljanak itt a szikár tények:

"Funkció: múzeum és látogatóközpont
Beruházás jellege: új épület építése
Össz. nettó alapterület: kb. 31.400 m2
Rövid leírás: a földszint felett 2, egyre csökkenő alapterületű (az íves tetőből adódó) szinten, a földszint alatt 2 szinten elhelyezkedő épület. A -2 szinten, földszinten és részben e fölött állandó és időszaki kiállítóterek, gyermek múzeum, látogatóközpont, előadótermek, múzeumpedagógiai tér, könyvtár helyezkedik el, mint fő funkció. A -2. szinten ezen kívül beszállítás, raktárak és műhelyek találhatók. A felső – kisebb – szinteken találhatók az irodák, illetve a tetőszinten (legfelső szinten) étterem, kávézó és előadóterem.
Az épület pinceszintje résfallal körülhatárolt, cölöpözéssel gyámolított lemezalap. A felmenő szerkezet monolit vasbeton. A tető egy nagy íves héjszerkezet, járható tetőként (részben kertként) kialakítva. A homlokzat üvegfal, illetve előtte sávosan elhelyezkedő fém installáció."

Tehát: a múzeumi funkciók (gyűjtemény, restauráló stb. műhelyek meg sok egyéb) zömmel a Szabolcs utcában maradnak, a múzeumnak nevezett épületbe csak némi kiállító tér kerül (a nettó alapterület kb. negyede). A szélsőségesen pazarló (a közép behorpasztásával rengeteg helyet elvesztő) épületben viszont lesz "múzeumpedagógiai tér, könyvtár", többféle előadóterem, valamint étterem és kávézó.

Szóval, ez egy konferenciaközpont látványosságként néprajzi kiállítással.

Fügedi Ubul

P.s.: A beépítés első két éve itt olvasható; külön érdekesek az ábrák.

***

Nem Liget, de legalább annyira fontos: már csak két hét van hátra a helyi népszavazásig, február 18-án dönthet a kerület lakossága, hogy életbe lépjen-e Erzsébetvárosban az éjféli csendrendelet. Erről – illetve a probléma megoldásáról – ugyan az önkormányzat jelenle- gi, kifogások mögé bújó vezetése maga is dönthetett volna, nem tette. De ha már így esett tessék elmenni szavazni!

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4913632642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duplaxiii 2018.02.05. 02:22:11

OK!
Legyen meg a csoda!
Legyen hatalmon az a rezsim, amely a kritikus poszternek ideális.
Tervezzék meg ők.
Akkor meg egy másik kritikus halmaz fog blogokban tiltakozni.
Ha belegondolunk, hogy a világ számtalan városában hány korszakos épületet kritizáltak a nem a körön belüliek és mára el sem lehet képzelni nélkülük azokat a városokat, akkor érdemes ezekkel foglalkozni?
.
A kerékpáruttal, a gyalogosokkal meg mi a baj? Gond, ha az emberek meghatározó része a napi életét éli, közlekedik, munkéba jár stb.? Nekik a ligetben nagyszerű?
.
Egyébként a terület Zugló. Miért erzsébetvárosi blog gondolja, hogy a véleménye mindenkire nézve igaz?

Duplaxiii 2018.02.05. 02:22:51

Jó ide kommentelni...

- duplagondol 2018.02.05. 05:48:54

De, de, de... focipálya alakú. Mondom, focipálya. Kussolsz vagy kussolsz?

röf 2018.02.05. 06:19:24

Jók ezek a mindig mindent tagadó írások, segítenek orientálódni.
Jó úton járunk, nincs kétség.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.05. 06:57:20

Ez van, a ligetellenes drogosok bebukták ezt a csatát.

lacyb 2018.02.05. 07:23:33

@Duplaxiii: Mért erzsébetvárosi?
Hát talán mert épp a két kerület találkozásánál fog ez a szar felépülni, ami egyáltalán nem mindegy ugye a szomszédnak sem
A kerékpár/gyalogos úttal mi a baj? olvasni kéne meg értelmezni
Az a baj, hogy nem bent a fák közt viszik hanem kinn az autóút mellett ezt szépen leírta a szerző.
tök rendben van, hogy az autók mellett közvetlenül legyen mikor lehetne sokkal jobb helyen is
És akkor (ha már visszafelé haladtam) mi a baj az épülettel? minden
Ez egy megalomán terv része, ami pont nem való sem ide sem sokfelé máshová a városban de főleg nem egy zöldterület helyére.
semmilyen módon nem illeszkedik stílusában a környezetéhez, a "túloldal" 100 évesnél régebbi házak stílusához, sem a zöldterület részeként nem állja meg a helyét.
Az átgondolatlanság meg (bár lehet hogy épp emiatt?) onnan is látszik, hogy először fizetőssé tették a parkolást itt ráadásul - noha kijebb van a belvárostól - drágábban mint a 7. kerben (nesze neked Erzsébetváros blog) ettől mindenki elment és átparkolt a 7.-kerbe mert olcsóbb volt ott egy óra parkolás mint kinn a téren.
Most meg az egésznek semmi értelme se haszna, mivel az építkezés miatt kb a tizedére vagy még kisebb részre csökkent a parkolás lehetősége.
de lehet jó érv volt, hogy beépítjük mert úgysem parkol itt senki....

eßemfaßom meg áll 2018.02.05. 08:23:21

Egy 324m magas ronda vasszerkezet a város közepére. Egy parkot elcsúfitani vele. Micsoda értelmetlen baromság már. Tönkreteszi a csodálatos városképet.

Európai téridő 2018.02.05. 08:31:28

A Néprajzi Múzeum kiállítási tárgyai bizony sok helyet foglalnak el. Erről elfeledkeztél, Poficek!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.02.05. 08:43:15

Jah , politikai megrendelésre blog? Így már tiszta , miért nem tetszik :)

eßemfaßom meg áll 2018.02.05. 08:49:12

@enpera: Persze ez egy MSZP blog, Hunvald Gy. is szerzőjük :)

rallus 2018.02.05. 09:19:46

Ebből a pénzből rengeteg Vaskefét és Időkereket lehetne alkotni! Mementónak...

mikka 2018.02.05. 09:23:20

Te valószínűleg olyan proli és lepukkant Erzsébetvárost és Budapestet szeretnél mint ami az avatarodon is látszik.
Én nem szeretnék olyat. Nekem tetszik az új múzeum terve és azt várom hogy minél több ilyen különleges és használható épület legyen a városban. Többen vagyunk. igazunk van :)

Occam beretvája 2018.02.05. 09:24:18

Időkerék, vaskefe! Az aranykor emblematikus művészeti kvintesszenciái.
De hát a világ csak egyre rosszabb lesz.
Hogyan lehet ezt kibírni? XD

barli 2018.02.05. 09:27:33

A gördeszkások imádni fogják :)
Nekem mondjuk tetszik, csak az ilyen látványtervekkel az a baj nálunk, hogy mire kész lesz (lásd uszoda), addigra inkább fog hasonlítani egy idrodaépülethez, mint ehez.

barli 2018.02.05. 09:29:11

Amúgy ez nem lehet fideszes design, mert fák vannak rajta :)

Attilajukkaja 2018.02.05. 09:29:40

Kár, hogy így barmolják szét a Városligetet! Ahelyett, hogy több zöld területet létesítenének. :o(

Attilajukkaja 2018.02.05. 09:32:37

@mikka:
"Többen vagyunk. igazunk van"
Vagy nem!

barabasJ 2018.02.05. 09:33:46

@barli: Igen, de csak rajzolgatva... :)

mikka 2018.02.05. 10:40:46

@Attilajukkaja: Szerintem igen, és ez kiderül áprilisban. Majd gyere vissza akkor, ha igazad van megkövetlek, ha nekem van elvárom tőled is.

Attilajukkaja 2018.02.05. 10:46:01

@mikka:
"Szerintem igen, és ez kiderül áprilisban."
Szerintem pedig nem derül ki. Egy áldemokráciában egy áltöbbségnek sem kell, hogy feltétlenül igaza legyen. Főleg, ha annak az áltöbbségnek csupa hazugsággal hypózzák éveken keresztül az agyát. Az igazság nem a többség erőszakos erejében rejlik. Szerintem. :o)

Attilajukkaja 2018.02.05. 10:50:10

@barli:
"az ilyen látványtervekkel az a baj nálunk, hogy mire kész lesz (lásd uszoda), addigra inkább fog hasonlítani egy idrodaépülethez"
Egyetértek! Az eddigi tapasztalatok alapján csilli-milliárdokból készül majd egy középszerű betontömeg.
Mennyivel jobb lett volna visszaállítani a Rákosi korszak előtti állapotokat, és ide is fákat telepíteni.

rallus 2018.02.05. 11:02:51

@Attilajukkaja: Még emlékszem, amikor a Kossuth tér átépítésekor minden ballib azért sikongatott, hogy Orbánék eltüntetik József Attilát..

Infamous 2018.02.05. 11:09:10

Kurva jól néz ki, mi ezzel a baj??

Bravehearth 2018.02.05. 11:16:58

@Attilajukkaja: Már megint kezded, jukka? A tervek szerint az épület nagyobbrészt a jelenlegi parkoló helyén épülne föl, nem?

Ami pedig az épületet illeti, szakmai berkeken belül, ráadásul nemzetközi szinteken értékelték nagyon jónak a terveket. Nem vagyok építész, nem tudom megítélni szakmai szempontból, de azért azokon a szinteken, ahonnan az elismerések jöttek, nem meghatározó sem az Orbán, sem a fidesz.
B.

Bravehearth 2018.02.05. 11:21:09

@Attilajukkaja: Ha nincs, akkor sem a kisebbségi vélemény lesz domináns. A kézilabdát is gólra játsszák és nem kapura dobásra. Mellesleg, a hunwaldék elég szépen bizonyítottak a múltban! ;-)

"Egy áldemokráciában egy áltöbbségnek sem kell, hogy feltétlenül igaza legyen."

Megfordítom akkor: egy demokráciában egy valódi többségnek sem kell, hogy feltétlenül igaza legyen?

"Főleg, ha annak az áltöbbségnek csupa hazugsággal hypózzák éveken keresztül az agyát."

Főleg, ha annak a valódi többségnek csupa hazugsággal hipózzák éveken keresztül az agyát.

Nos, hol az alapigazság??? ;-)
B.

Attilajukkaja 2018.02.05. 11:33:56

@rallus:
"Még emlékszem, amikor a Kossuth tér átépítésekor minden ballib azért sikongatott, hogy Orbánék eltüntetik József Attilát.."
Rosszul emlékszel. Azért protestáltak, mert jogtalanul kivágták az összes védett fát, majd a család minden tiltakozása ellenére áthelyezték a JA szobrot.

@Bravehearth:
" Már megint kezded, jukka? "
Már megint udvarolni kezdtél? Mit nem értettél meg a múltkori NEM-ből? Attól, hogy tovább zaklatsz, még nem lesz igazad. Nem baj, egyszer csak leesik neked is!

Bravehearth 2018.02.05. 11:39:23

@Attilajukkaja: "Már megint udvarolni kezdtél?"

Még mindig nem érted, hogy eszem ágában sincs. A tévedésedre próbálom ráirányítani a figyelmet, illetve arra, hogy csúsztatsz.

"Attól, hogy tovább zaklatsz, még nem lesz igazad."

Dehogy zaklatlak, csak szembesítelek. És abban, hogy téves következtetéseket vonsz le féltudásból, abban igazam van. Sok példa van rá.
B.

Attilajukkaja 2018.02.05. 11:43:20

@Infamous:
"Kurva jól néz ki, mi ezzel a baj??"
Szerintem a cikk erre adott már egy választ. Itt nem egy múzeum épül, hanem egy újabb propaganda centrum, ráadásul nem is jó helyen, nem is jó helykihasználással.
A másik gond, hogy ez a terület annak idején zöld terület volt, amit érdemes lett volna visszaállítani. Ehelyett egy újabb betontömkeleget kapunk. Kár.

Bravehearth 2018.02.05. 11:49:52

@Attilajukkaja: "Itt nem egy múzeum épül, hanem egy újabb propaganda centrum..."

Ezt miből gondolod? Ezek szerint akkor a Nemzeti is egy propaganda centrum? Vagy, amit a kormány építtet, az minden propaganda centrum?

"...ráadásul nem is jó helyen, nem is jó helykihasználással."

Ezt mire alapozod? Tehát akkor a szakmai szervezetek és a nemzetközi szakmai közösség is tévedett a minősítést illetően???

"A másik gond, hogy ez a terület annak idején zöld terület volt..."

Budapest szinte egész területe az volt. Belterületen egy városrendezési koncepció alapján építenek egy közintézményt. Körökkel kulturáltabb lesz, mint egy parkoló (ettől még persze a parkolást is meg kellene oldani, bár félek, nem cél). Aki pedig az utóbbi években járt a Városligetben, az láthatta, hogy az a legkevésbé egy közparkra hasonlított.
B.

Attilajukkaja 2018.02.05. 11:52:35

@Bravehearth:
"A tévedésedre próbálom ráirányítani a figyelmet, illetve arra, hogy csúsztatsz."
Bevett szóhasználatokkal, lózungokkal machinálsz, akár van értelme, akár nincs. A Habony-művek tipikus terméke vagy, aki fáradhatatlanul mond ellent mindenkinek, aki nem ért egyet a kormánnyal. :o)
Egy idő után pedig elveszted a türelmedet és legszívesebben az infantilis qrvaanyázásomba kezdenél, ... vagy valami hasonlókat írtál a múltkor. Bocsi, hogy nem jegyeztem meg pontosabban. :o)

eßemfaßom meg áll 2018.02.05. 11:55:22

@barabasJ:

Netaktivisták
részére
Kedves Barátom!
Mindenekelőtt szeretnénk megköszönni Neked, hogy elvállaltad ezt a munkát és ezzel is segíted a
SOCIETAS munkáját, illetve az MSZP választási sikereit!
Az elmúlt napokban munkatársaink telefonon felkerestek minden az országban élő SOCIETAS tagot és
szimpatizánst, akikből több mint száz fő fogadta el felkérésünket. Ebből a csapatból szándékunkban áll
egy hatékony és ütőképes online csapat megszervezése, amely képes lesz az MSZP politikájának
képviseletére a világhálón. A feladat nem könnyű, de hisszük, hogy veletek, Veled képesek leszünk a hazai
internethasználó közvélemény érdemi meggyőzésére. A mai naptól Te is ennek a csapatnak vagy tagja,
ezért köszöntünk Téged!
Erről az e-mail címről fogjátok kapni tőlünk a feladatokat, információkat, segítségeket kérlek, hogy mindig
figyelj arra, hogy erről az e-mail címről mit kaptál. Kezdetben minden olyan esetben, ha e-mailt küldünk
Neked, akkor azt a nálunk regisztrált és nyilvántartott mobilszámodra egy SMS-ben is megerősítjük. Így
mindig tudni fogod, ha kaptál valamit.
Levelünk mellékleteként megtalálod azt a Kisokost, amit a SOCIETAS netkampányáról, illetve a
világhálóról tudnod kell, hogy ezt a munkát elvégezd. Természetesen ez a teljes igénye nélkül készült, de
úgy gondoljuk, hogy a legfontosabb tippeket, trükköket megtalálod majd a munkádhoz. Mellékeltük
számodra még rögtön az első feladatot is, amelyből – elhiheted – még nagyon sok lesz.  Kérlek, hogy
figyelmesen kövesd azt lépésről-lépésre, mert ezen is múlhat a csapat további sikerei!
A fentiekben eddig csak a munkáról és a feladatokról beszéltünk neked, de mi elsősorban nem egy
munkaszervezet vagyunk és nem is szeretnénk, ha így gondolnál a szervezetre, ezért egy versenyt
hirdetünk a csapat tagjainak számára. A versenykiírást megtalálod egy külön mellékletben, ahol sok-sok
értékes nyereményt kínálunk Neked, ha aktív és hasznos tagja leszel a csapatnak és összeméred a
tudásod és szorgalmad a többiekkel.
Arra kérlek, hogyha bármilyen kérdésed, észrevételed van a fentiekkel kapcsolatban, akkor ne habozz és
keress minket az elérhetőségeinken. Készséggel válaszolunk!
Patek Gábor
+36.20.466.84.89
gabor.patek@mszp.hu
netkampany@societas.hu
Budapest, 2010. január 12.

eßemfaßom meg áll 2018.02.05. 11:57:36

@Infamous: "Kurva jól néz ki, mi ezzel a baj?? "

Hát ez: "Kurva jól néz ki"

Bravehearth 2018.02.05. 11:58:38

@Attilajukkaja: "Bevett szóhasználatokkal, lózungokkal machinálsz, akár van értelme, akár nincs."

Ahogy a korábbi esetben is, általában is konkrétumokat írok le és konkrétumokra kérdezek rá. Ahogy itt, fentebb is.

"A Habony-művek tipikus terméke vagy, aki fáradhatatlanul mond ellent mindenkinek, aki nem ért egyet a kormánnyal."

Nem tudok nyilatkozni 'Habony-művekről', nekik nem dolgoztam sosem, ők a piac más szegmensében tevékenykedhetnek. Annak mondok ellent, ami láthatóan és bizonyosan téves, akkor is, ha a kormány írja vagy mondja. De megfordíthatnám és mondhatnám, hogy te fáradhatatlanul mondasz ellent mindenkinek, aki bármiben egyetért bármely kormányzati intézkedéssel.

"Egy idő után pedig elveszted a türelmedet és legszívesebben az infantilis qrvaanyázásomba kezdenél..."

Sajnos a múltkori szöveget SEM sikerült megértened. Vagyis, a sokak által követett gyakorlattal ellentétben válaszoltam és konkrétumokat írtam le, miért tévedés, amit állítasz. Nem olvastad el... Az már a te döntésed. De ettől még nem lett igazad. Akkor SEM!

"Bocsi, hogy nem jegyeztem meg pontosabban."

Sebaj. A lényeg nem is abban volt, hanem a válaszokban, amit kaptál.
B.

Attilajukkaja 2018.02.05. 12:05:39

@Bravehearth:
"Ezt miből gondolod?"
A cikk ezt világosan leírja.

"Ezek szerint akkor a Nemzeti is egy propaganda centrum?"
Vidnyánszki működése elején feltétlenül az volt. Most nem tudom.

"Vagy, amit a kormány építtet, az minden propaganda centrum?"
Hááááát. Ezen most elgondolkoztam. A válaszom, hogy igen, főleg propaganda célú beruházásaik voltak. Vagy nem?

"akkor a szakmai szervezetek és a nemzetközi szakmai közösség is tévedett a minősítést illetően???"
Nem tudom. De hogy sok ellenvélemény született, az tuti.

"Budapest szinte egész területe az volt."
Persze, itt valamikor őserdők voltak. Ez nem vitás.
A lényeg, hogy míg Prága vagy más európai város növeli a zöld-, parkfelületét, addig mi csökkentjük.

"Körökkel kulturáltabb lesz, mint egy parkoló (ettől még persze a parkolást is meg kellene oldani, bár félek, nem cél)."
Kulturáltabb, ... de nem jobb. Ez az én véleményem.
És a Sörsátort is hiányolom. :o)

Bravehearth 2018.02.05. 12:31:47

@Attilajukkaja: "A cikk ezt világosan leírja."

Szerintem nem. Azt írja le, hogy inkább látogatóközpont és kultúrcentrum, mint múzeum, mivel a kialakítása is olyan, hogy hagyományos múzeumi funkciókkal nem bír, míg kevésbé múzeumi funkciókat előtérbe helyeztek. Vagyis a cikk nem támasztja alá az állításod, miszerint ez a kormányzat propaganda objektuma volna.

"Vidnyánszki működése elején feltétlenül az volt. Most nem tudom."

A vezető személye NEM építészeti jellegű kérdés. Az épület fizikai külseje egy kérdés, a vezetés módszerei és célkitűzései egy másik kérdés! A kettőt ne keverd össze! Ha egy balliba kormányzás alatt lesz egy széllibbant vezetője az általad kifogásolt intézménynek, úgy az már a külsejét illetően is szalonképes lesz? Csak, mert a soraiddal gyakorlatilag ezt írtad le!

"Hááááát. Ezen most elgondolkoztam. A válaszom, hogy igen, főleg propaganda célú beruházásaik voltak. Vagy nem?"

Hoznál föl konkrétumokat?

"Nem tudom. De hogy sok ellenvélemény született, az tuti."

Értem. Tehát maradjunk annyiban, hogy nem tudod. A szakmai vélemények nemzetközi szinten is eléggé pozitívak voltak. Döntően pozitívak. A politikai alapon megfogalmazott ellenvélemény az csak a közlőjét minősíti, nem komolyan vehető.

"A lényeg, hogy míg Prága vagy más európai város növeli a zöld-, parkfelületét, addig mi csökkentjük."

Ez korrekt. De ha jól olvastam, a meglévő felületek renoválása, illetve minőségi megújítása is a projekt része. Ettől függetlenül valóban ráférne bőven több zöldfelület a városra. Hozzátenném, hogy amikor a belvárosban néhány valóban szakadék, 150 éves retek romhalmazt bontanak, ismét föltűnik néhány 'civil' és a szervezeteik, akik nem győznek sírni és kiabálni az elveszett múlt kulturális és építészeti 'értékeinek' megmentéséért! Ez az érem másik oldala.

"Kulturáltabb, ... de nem jobb. Ez az én véleményem."

Ezzel semmi baj nincs. Mások szerint meg másként van. A szakmai szervezetek és a városvezetés illetékesei szerint rendben van. A következő választásokon az ellenvélemények képviselői is szavazni fognak és majd eldől, merre és hogyan tovább.

"És a Sörsátort is hiányolom."

Mások pedig esetleg kuplerájt, lőteret vagy ketrecfoci létesítményt. Ha az igény képviseletre talál a városvezetésben, akkor lehet érte lobbizni!
B.

barabasJ 2018.02.05. 12:32:23

@Attilajukkaja: Szép levél. Meg is lett az eredménye...

Lesz még Magyar Köztársaság 2018.02.05. 12:48:10

A rendszerváltás után szépen vissza kell vinni a kossuth téri épületbe.

Attilajukkaja 2018.02.05. 12:58:52

@Bravehearth:
"Azt írja le, hogy inkább látogatóközpont és kultúrcentrum, mint múzeum"
Pontosan! Vagyis inkább propagandacentrum. Nem egy múzeum.

"a cikk nem támasztja alá az állításod, miszerint ez a kormányzat propaganda objektuma volna."
Valóban nem?

"A vezető személye NEM építészeti jellegű kérdés."
Bocsi, de én nem az építészetről nyilatkoztam.

"Ha egy balliba kormányzás alatt lesz egy széllibbant vezetője az általad kifogásolt intézménynek, úgy az már a külsejét illetően is szalonképes lesz?"
Nyilván nem. Bocsi!

"Hoznál föl konkrétumokat?"
Tényleg nekem kellene most felhoznom konkrétumokat? Mintha ne jönne szembe veled a kisvasúttól kezdve a sok sportlétesítményig bármi is? Na ne!

"maradjunk annyiban, hogy nem tudod."
Ahogy te sem!

"A szakmai vélemények nemzetközi szinten is eléggé pozitívak voltak."
Voltak! Csak az épületről beszéltek,a körülményekről nem. Hoppá!

"a meglévő felületek renoválása, illetve minőségi megújítása is a projekt része. Ettől függetlenül valóban ráférne bőven több zöldfelület a városra."
Egyetértünk.

"ismét föltűnik néhány 'civil' és a szervezeteik, akik nem győznek sírni és kiabálni az elveszett múlt kulturális és építészeti 'értékeinek' megmentéséért! "
Nem tudom, konkrétan kikre, mire gondolsz.

"Kulturáltabb, ... de nem jobb. Ez az én véleményem."

"A szakmai szervezetek és a városvezetés illetékesei szerint rendben van."
Más szakmai szervezetek szerint pedig nincs.
A bajt én a párbeszéd hiányában látom. És ezért vagyok a jelenlegi kormányzás ellen. :o) Ezek azért nem képesek kormányozni, mert képtelenek bármilyen párbeszédre, konszenzusra. Csak erőből cselekszenek. Ennek pedig durva vége lesz. Én így látom.

"Mások pedig esetleg kuplerájt, lőteret vagy ketrecfoci létesítményt."
Érdekes elgondolás a közkedvelt városligeti Sörsátrat egy kuplerájhoz vagy lőtérhez hasonlítani. Mi a kollégákkal néha oda jártunk ki ünnepelni, ... de eszünk ágába sem jutott a kurvázás vagy a lövöldözés.
Persze mindenki magából indul ki.

barli 2018.02.05. 12:59:33

azért a fecó vaskeféje miatt nem kellett volna már lyukat csinálni a közepébe

Attilajukkaja 2018.02.05. 13:00:15

@barabasJ:
"Szép levél. "
Milyen levélről van szó??????,

barabasJ 2018.02.05. 13:03:54

@Attilajukkaja: Bocs, mellényúltam, eßemfaßom-nak írtam... :(

Attilajukkaja 2018.02.05. 13:15:54

@fovarosi.blog.hu:
"mellényúltam"
Megesik. Semmi gond! :o)

Attilajukkaja 2018.02.05. 13:18:27

@fovarosi.blog.hu:
"Az ott nem egy cikk, hanem egy több részes cikksorozat egyik része. "
Kössz a kiegészítést!

Bravehearth 2018.02.05. 13:59:28

@Attilajukkaja: "Pontosan! Vagyis inkább propagandacentrum. Nem egy múzeum."

Egy látogatóközpont, múzeumi funkciókat is betöltő kultúrközpont miért volna propaganda központ is? Nem logikus.

"Valóban nem?"

Valóban nem. Semmilyen konkrétumot nem tartalmaz, amely kormányzati propagandacélokat szolgálna!

"Bocsi, de én nem az építészetről nyilatkoztam."

A cikk is és a vita is arról szól! És nem a vezető személyéről, ergo illogikus volt a Vidnyánszkyt idecitálni.

"Nyilván nem. Bocsi!"

Ok. Rendben.

"Tényleg nekem kellene most felhoznom konkrétumokat?"

Nos, nem ártana, ha már ilyen határozottan kinyilatkoztattál.

"Mintha ne jönne szembe veled a kisvasúttól kezdve a sok sportlétesítményig bármi is? Na ne!"

Épp ez a lényeg! Végre ez egy olyan beruházás, ami nem egy szűk körnek szól, hanem egy teljes közösségnek! Ahogy a Kossuth tér felújítása is egy egész város, akár egy ország egész közösségének szól, hiszen bárki ott lehet, élvezheti. De azért egy sor megyei kórház felújítása sem éppen propaganda célokat szolgál és nem szűk körnek szól! Tavaly voltam a kecskemétiben az új szárnyban. Nem gyengén tátva maradt a szám! De a Várbazár is tetszett. És ha idén megyek nyaralni, szerintem az új 8-as út is tetszeni fog. (Remélem!)

"Voltak! Csak az épületről beszéltek,a körülményekről nem. Hoppá!"

Épp ez a lényeg! Nem önmagát az épületet értékelték, hanem a teljes rehabilitációt ÉS az épület együttesét. Emlékeim szerint ez volt benne a kuriozitás, hogy nem pusztán egy épületet, hanem egy koncepciót ÉS az építészeti megoldásokat együtt értékelték.

A IX. kerületben, a VII. kerületben és a VIII. kerületben is bontottak le régi szakadék épületeket, illetve rehabilitáltak teljes területeket. Egész pontosan egy cikkre emlékszem szinte cím szerint, mely a Corvin-köz 'eklektikus' hatású épületeit siratta, illetve anno a Tűzoltó utcai rehabilitáció jogosságát kifogásolta (ennek kb. 20 éve), de ugye szó volt a zsidónegyed néhány épülete kapcsán is a tiltakozásról. Nos, a VIII. és IX. kerületben néhány épületet (sajnos) belülről és személyesen is ismertem. Már a '90-es években is azt gondoltam róluk, hogy a 15. USAAF egységeinek kellett volna mind a földig bombázniuk, mert már akkor is retek volt mind... Néhány rehabilitált terület egész más hatást kelt, miután ezeket eltüntették. Komoly tiltakozás ment akkor is!

"Más szakmai szervezetek szerint pedig nincs."

De nem ők döntenek! Ahogy anno a 4-es metrót is ellenezték ezren, mégis az lett, amit a demszkáj és az akkor regnáló legitim városvezetés akart.

"A bajt én a párbeszéd hiányában látom. És ezért vagyok a jelenlegi kormányzás ellen."

Ezért jó dolog, hogy demokrácia van. El tudsz menni két hónap múlva és szavazhatsz. Választasz mást. Mások ugyanezt teszik. A sok szavazatból pedig kijön, hogy ki alakít kormányt. Így megy ez itt is, a németeknél is és a franciáknál is.

"Ezek azért nem képesek kormányozni, mert képtelenek bármilyen párbeszédre, konszenzusra."

Ettől még tudnak kormányozni. Sőt, talán pragmatikusabb és célravezetőbb, határozottabban valósítanak meg célkitűzéseket, mintha minden részletet népszavaztatnának. És erre VAN legitim felhatalmazásuk, még úgy két hónapig.

"Csak erőből cselekszenek."

Úgy érted, politikai erőből? Igen, ez így van. Ezt jól látod. Hogy ez jó, vagy rossz, ezt tényleg mindenki maga eldöntheti.

"Ennek pedig durva vége lesz. Én így látom."

Lehet, hogy így lesz. Persze, nem szükségszerű, hiszen ha a túloldal hiteles és értelmes alternatívát kínál, akkor simán megoldható a kérdés egy választással és a szavazással. És abban maximum az eredmény lehet durva. Ha az ellenzék jól teszi a dolgát, akkor erre már nem is kell sokat várni. Én pedig így látom.

"Érdekes elgondolás a közkedvelt városligeti Sörsátrat egy kuplerájhoz vagy lőtérhez hasonlítani."

Semmilyen mögöttes tartalma nem volt, ezért vettem még hozzá a ketrecfocit is. Biliárszalont, mozit is írhattam volna. Tökmindegy. Előbbi egy politikai viszonyokat jól leíró intézmény, míg a másik egy mostanában sokat vitatott intézmény. :-) Így már megfelel?

"Mi a kollégákkal néha oda jártunk ki ünnepelni, ... de eszünk ágába sem jutott a kurvázás vagy a lövöldözés."

Lettél volna technikai munkatárs mondjuk egy-egy luxusszállóban, vagy akár welness-szállóban! Tudod, ott is láttam ám már kollektívákat 'ünnepelni'! Igaz, ők nem overallban, inkább öltöny-nyakkendő (kiskosztüm) viseletben voltak. Nos nekik eszükbe jutott a kurvázás, drogozás és a piálás stb. is! ;-)

"Persze mindenki magából indul ki."

Erről szólt a ketrecfoci vagy akár a lőtér is. Vagy a biliárdszalon.
B.

HussarX 2018.02.05. 15:47:34

Ne épíccsenek má semmit se Böskén! :)

Attilajukkaja 2018.02.05. 16:13:37

@Bravehearth:
""Tényleg nekem kellene most felhoznom konkrétumokat?"
Nos, nem ártana, ha már ilyen határozottan kinyilatkoztattál.'
Ez a cinizmus netovábbja!

"Végre ez egy olyan beruházás, ami nem egy szűk körnek szól, hanem egy teljes közösségnek!"
Most a felcsúti magánvasútról és a sok kiskirályi stadionokról van szó. Ugye te is ezekről beszélsz?

"Épp ez a lényeg! Nem önmagát az épületet értékelték, hanem a teljes rehabilitációt ÉS az épület együttesét. "
????

"Nos, a VIII. és IX. kerületben néhány épületet (sajnos) belülről és személyesen is ismertem. Már a '90-es években is azt gondoltam róluk, hogy a 15. USAAF egységeinek kellett volna mind a földig bombázniuk"

Szóval le kellett volna ezeket bombázni? Értem.

"Komoly tiltakozás ment akkor is!"
Ki hinné? Nem kellett volna összeülni és megegyezésre jutni?

"Ahogy anno a 4-es metrót is ellenezték ezren, mégis az lett, amit a demszkáj és az akkor regnáló legitim városvezetés akart."
Hány ezren ellenezték anno? Van róla adatod?
A lényeg, hogy a 4-es metró megépült, Tarlós legnagyobb gyönyörére. :o)

"Ezért jó dolog, hogy demokrácia van. El tudsz menni két hónap múlva és szavazhatsz."
Igen, még az áldemokrácia is jobb a nyílt diktatúránál. Hálát adok azért, hogy nálunk még nincs nyílt fasizmus.

"talán pragmatikusabb és célravezetőbb, határozottabban valósítanak meg célkitűzéseket, mintha minden részletet népszavaztatnának."
Ez nagyon igaz! Hiszen ez az illiberális kormányzás lényege. Lenyomni mindenkit, aki nem működik együtt a Királlyal.

"Előbbi egy politikai viszonyokat jól leíró intézmény, míg a másik egy mostanában sokat vitatott intézmény. :-) Így már megfelel?"
A Sörsátor egy ikonikus intézmény volt. Nincs politikai visszhangja. Csak néhány sóhaj.

"Lettél volna technikai munkatárs mondjuk egy-egy luxusszállóban, vagy akár welness-szállóban! Tudod, ott is láttam ám már kollektívákat 'ünnepelni'!"
Nem tudom, mire gondolsz. Mi egy szerény intézmény munkatársaiként mentünk el évente kétszer a városligeti Sörsátorba dorbézolni. Mindenki fizette a saját fogyasztását. Ne a Lázár János-féle londoni vagy francia
kiruccanásaira asszociáljál, amivel nem tudtak elszámolni, még bírósági felszólításra sem. Mi egyszerűen csak elmentünk sörözni.
Gagyi, mi????? :o))))

Pásztörperc 2018.02.05. 17:07:52

@Infamous: Esetleg ha elolvasnád, amit írtam... Utána megpróbálhatnád megérteni. Ha akkor sem megy, szívesen segítek.

Pásztörperc 2018.02.05. 17:20:13

@Attilajukkaja: SZVSZ nem lehet olyan beruházás, ami mindenkinek tetszene. Mindig voltak és mindig lesznek, akik tiltakoztak / tiltakozni fognak, mert ők máshol, máshogy stb. szerették volna. Ebben az írásban azért van egy rakás konkrétum, ahol összeszedem, hogy mi és miért nem tetszik benne, meg egy másik rakás olyasmi, amire csak utalok (pl. hogy az építészetben azért jó dolog a kupola, mert növeli a kihasználható helyet miközben csökkenti a szükséges tartóelemexámát és méretét — tehát azért rossz a homortető, mert csökkenti a kihasználható helyet miközben növeli a szükséges tartóelemexámát és méretét.

Ez utóbbival szemben pl. átkozottul gyenge érv az, hogy "de nekem tetszik". A célszerűtlenség is lehet szép, de azt építse meg az, akinek ez megéri — mármint a saját pénzéből a saját telkén, ne pedig az én pénzemből (közös pénzünkből, ami az enyém IS) és ne az én telkemen.

Amint a cikkben is olvasható, lehetne oda olyasmit építeni, ami maradéktalanul tetszene — pl. a Nebbien-féle Rondót az eredetileg tervezett szökőkúttal. Az növelné és nem csökkentené a Ligetet.

Mitől jobb ez az izé annál?

Pásztörperc 2018.02.05. 17:28:15

@Pásztörperc: Hülye elírás, bocs! Az "az eredetileg tervezett szökőkúttal" helyett az olvasandó, hogy az eredetileg tervezett kapuval és közepén a szökőkúttal. (A tervezett kaput pénz híján nem építették meg; a szökőkút egy átépítés eredménye.)

Attilajukkaja 2018.02.05. 17:42:23

@Pásztörperc:
"Ebben az írásban azért van egy rakás konkrétum, ahol összeszedem, hogy mi és miért nem tetszik benne"
Ezek szerint te vagy a cikk írója?
OK! :o)

"Ez utóbbival szemben pl. átkozottul gyenge érv az, hogy "de nekem tetszik"."
Biztos vagy benne, hogy ezeket én írtam?

Attilajukkaja 2018.02.05. 17:55:04

@Pásztörperc:
"átkozottul gyenge érv az, hogy "de nekem tetszik""
Miért is lenne ez a leggyengébb és átkozottabb érv?
Nem én írtam, de miért ne lehetne ez egy budapesti polgár teljes jogú érve? A városvezetésnek nem a polgárai tetszését és komfort érzetét kellene kiszolgálnia? Nem az lenne a fontos, hogy mi tetszik és mi nem az adófizetőinek? Nem kellene kikérdeznie a lakóit arról, hogy mit látnának szívesen a lakókörnyezetükben? Miért annyira nevetséges, ha valaki azzal érvel, hogy neki valami nem tetszik?
Mert az Orbán / a Tarlós / a Rákosi Ferenc nem ezt mondta?
Vagy miért nem?

Pásztörperc 2018.02.05. 18:51:19

@Attilajukkaja: Bocs, hogy összevontam mindenféléket, és pont neked címeztem, de lusta vagyok.

Válaszodban nagyon pontosan írtad le álláspontomat, aminek lényege, hogy a közösségi tereket a közösség és ne egy-két ember véleménye alapján alakítsák.

Az összes közvélkut. szerint a budapestiek minősített többsége ellenzi a Liget csonkítását és helyén a "múzeuminak" csúfolt kocsmanegyed felépítését (valódi múzeumokét is; de ennexeretágazó vitája nem ide tartozik).

Ezzel a > 70 %-os többséggel szemben nem érv az, hogy "de nekem tetszik".

Attilajukkaja 2018.02.05. 18:58:15

@Pásztörperc:
Abszolút egyetértek veled, ... de nálam még mindig számít, ha valaki azt mondja, "de nekem nem tetszik".
Meghallgatnám, hogy miért nem, mert valószínűleg van valami racionális érve. Ha nem, akkor nem. Számomra ezt jelenti a demokrácia.

Pásztörperc 2018.02.05. 19:00:04

@Attilajukkaja: Pontosan erről van szó. Bármely racionálisra fogékony vagyok — viszont a "de nekem nem" nem racionális.

Attilajukkaja 2018.02.05. 19:13:53

@Pásztörperc:
A "de nekem nem" nem racionális?
Az ízlésben és a szépérzékben miért keresel racionalitást?
Amúgy itt nyilván nem erről van szó. Ezért vagyok én is ellene ennek az egész építkezésnek. Ez egy átgondolatlan, felesleges építkezés lenne, amit Orbán azért rendelt meg, hogy a hatalmának még egy ikonikus jelét hagyja maga után. Számára ez a legfontosabb, ... még akkor is, ha a népe belepusztul. Nem ő lesz az első magyar diktátor, aki így gondolkodott.

Garay Klára 2018.02.05. 22:04:30

@Európai téridő: A Néprajzi gyűjtemény maga nem itt lesz, hanem a kies Szabolcs utcai raktár bázison. Itt mindössze néhány kiállító tér lesz...az ALAGSORBAN!!!! fönt irodák, konferencia terem , múzeum shop...na és legfülölül vendéglő! Panoráma vendéglő! Érted???

Garay Klára 2018.02.05. 22:05:07

@eßemfaßom meg áll: Zuglóban emiatt jutott hatalomra az ellenzék!

Garay Klára 2018.02.05. 22:07:31

@Pásztörperc: + arra sem mentség a "nekem tetszik", hogy súlyosan károsítja, hogy úgy mondjam tönkre teszi a Világörökség panorámáját. És az ellen sem, hogy minden építési jogszabályt sutba dobva zajlik az építkezés!

Európai téridő 2018.02.05. 22:42:21

@Garay Klára: És a nagy helyigényű kiállítási tárgyak a Szabolcs utcában lesznek kiállítva, ugye?

eßemfaßom meg áll 2018.02.06. 07:49:34

@Garay Klára: Akkor megvan hogyan lehet legyőzni a fideszt

Pásztörperc 2018.02.06. 08:32:34

@Európai téridő: Azt próbálja neked magyarázni, hogy múzeum =/= kiállítótér. Nemcsak nem hatékony, de veszélyes is, ha pl. a sérülékeny tárgyakat rendszeresen utaztatni kell, hogy vmit meg tudjanak vizsgálni rajtuk. Ennél azonban "fontosabbak" a konferenciatermek meg a vendéglátó helyek. No, ez az az értékrend, amivel többen nem értünk egyet. Ha meg te igen, az igen szépen jellemez téged, másnak ezzel már nem is kell fáradnia.

Európai téridő 2018.02.06. 09:59:59

@Pásztörperc: Fogadatlan Prókátorkám, tévedsz.

Attilajukkaja 2018.02.06. 10:52:46

@Pásztörperc:
@Európai téridő:
"ez az az értékrend, amivel többen nem értünk egyet"
Pedig ez az igazság!

Pásztörperc 2018.02.06. 11:52:44

@Európai téridő: Köszönöm szíves tájékoztatásodat. Mindig öröm olyan emberrel társalogni, akinek érvek és tények összevetésén alapul a jól artikulált véleménye.

Európai téridő 2018.02.06. 14:54:17

@Pásztörperc: A múzeumon belül netán állandó kiállítás helyszíne mi a szösz, főokos? Ki beszélt a sérülékeny tárgy utaztatásáró? Én csak egy múzeum azon tereiről szóltam, ahova a belépti díjért a művelődni vágyó bemehet és ahol megnézheti a kiállított tárgyakat, nagyeszű.

Pásztörperc 2018.02.06. 15:49:46

@Európai téridő: Igen, pont ez vele a nyilvánvaló baj.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.02.06. 20:32:45

@Garay Klára: mert az a rozsdás gyurcsánykerék, az fasza, ugye?

TheSaurus 2018.02.09. 13:11:46

A gödrös-geológusos poszthoz lenne egy megjegyzésem, csak ott nem működik valamiért.
Szóval, ha a NEM megadott telefonszámra kapott egy aláíratlan SMS-t, akkor lehet, hogy valami téves üzenet, vagyis ne adja fel. ;)
Lehet, hogy nekem küldték, hogy nem mehetek be a volt munkahelyemre, csak félrement.
Ez nem ügyintézés. :)
süti beállítások módosítása