Tudom, hogy az ajtózár az nem egyszerű dolog,
Ha beletaláltál a kulccsal, az még két irányba forog.
(Exotic – Sipos F. Tamás: Nincs baj, bébi)
A dal címével ellentétben azonban baj van, akárhonnan is nézzük ezt a kínlódást. Persze, hogy megint a Bubiról van szó...
Merthogy nem is olyan régen azt mondták, hogy június elejével most már isten bizony indulhat a közösségi bringázás. Na jó, ha minden jól megy – tették hozzá. Hát nem ment jól, ez sem jött össze a BKK-nak. A legfrissebb hírek szerint ugyanis a június eleji belső tesztelésen a rendszer totálisan megbukott, még a próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan (alig 50-80 százalékos működési arányt sikerült produkálni). Ezért aztán most az átadása júliusra csúszik.
Árva bringák a Wesselényi utcában
A BKK meg kilátásba helyezte a szerződés felmondását a Bubi-rendszert szállító T-Systems-szel és a Csepel kerékpárgyárral – ezt már az Index írja mai cikkében. És ebben az esetben a T-Systems és a Csepel nyakán maradnak a legyártott terminálok és kerékpá- rok, a budapestiek meg továbbra is közbringarendszer nélkül élhetik életüket. Pedig az eredeti cél az volt, hogy más európai nagyvárosokhoz hasonlóan, az itt lakóknak alternatí- vát kínáljon az autós- és tömegközlekedés mellett. Hát nem kínál. Az eredeti döntés óta eltelt hat év, és még mindig csak itt tartunk…
***
A budapesti közbringarendszer létrehozásáról még 2008-ban hoztak rendeletet, és most jutottak oda, hogy elméletileg el is indulhatott volna a rendszer. Az új közösségi közlekedés nagy részben európai uniós forrásból jöhetett (volna) létre, közel 900 millió forintos támogatással.
Devosa Gábor
UPDATE: a BKK közleményt adott ki, hogy nincs megoldhatatlan hiba a rendszerrel és mindenképp megvalósul a Bubi. Az új határidő július 16.