HTML

A mi Erzsébetvárosunk

Budapest legkisebb, egyúttal legnagyobb népsűrűségű kerülete, nevét I. Ferenc József feleségéről, Erzsébet királynéről kapta 1882-ben. Területe 2,09 km², lakossága 64 767 fő.

* Utcák, házak, terek

Facebook oldalunk

Dokumentumtár

Dokumentumok - egyben
Itt egyben található meg az összes doksi, akinek van kedve - bogarásszon köztük...

Utolsó kommentek

  • Keménytökü: Én 83-ban végeztem itt még a MÜM 14.sz.Ip.Szakm.képző égisze alatt, tehát a 82-s év biztos nem pon... (2018.06.29. 16:15) Hernád utca 52. - iskola
  • dreamy3: @Dezsike: Ez az 5-ös metró, vagy észak-déli gyorsvasút, vagy Szentendre - Ráckeve - Csepel HÉV öss... (2018.06.27. 15:31) 795. Rosszkedvünk nyara
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @KissGecihuszár: Kőbányán 2x3 sávos az út, amiből tudtommal egyik buszsáv. A forgalma is más. Mi... (2018.06.26. 22:06) 795. Rosszkedvünk nyara
  • Utolsó 20

Moderálási elvek

1. Ha a másikat, nem pedig a mondanivalóját minősíted durván, kitiltunk egy időre.

2. Ha népek vagy társadalmi csoportok ellen uszítasz, kitiltunk mindörökre.

* Komentmoderálási elvek (részletesebben)

Utolsó kommentek:

Keménytökü 2018.06.29. 16:15:25

Én 83-ban végeztem itt még a MÜM 14.sz.Ip.Szakm.képző égisze alatt, tehát a 82-s év biztos nem pontos!

Bejegyzés: Hernád utca 52. - iskola

dreamy3 2018.06.27. 15:31:17

@Dezsike: Ez az 5-ös metró, vagy észak-déli gyorsvasút, vagy Szentendre - Ráckeve - Csepel HÉV összekötése, hamarosan, 40 év múlva megépítik.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.06.26. 22:06:13

@KissGecihuszár:

Kőbányán 2x3 sávos az út, amiből tudtommal egyik buszsáv. A forgalma is más. Mind a hagyományos, mind a mentők.

HA meghalna egy beteg, mert a mentő megszorul a körúton, hidd el, a rokonok számára ez egy nagyon fontos szempont lenne.

De a Nagykörúttól 250 kilométernyire ez például annyira szempont, hogy pld a tűzoltósági felvonulási utat igen komolyan veszik. A tervezés folyamán már gondolnak a megkülönböztetett járművek közlekedésére.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

KissGecihuszár 2018.06.26. 20:56:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Értem és mondd csak, mi a helyzet a főváros, illetve Szeged, vagy Debi (Miskolcon nem tudom, hogy lett-e füvesített pályaszakasz?!) egyéb olyan villinger útvonalain ,ahol fű és/vagy zúzottkő ágyazat van??
Ez miért kéne, hogy szempont legyen??

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

Ahoj- 2018.06.26. 16:53:38

@Dezsike: már az 5-ös metró (Szentendre - Kolosy- Lehel tér - oktogon - Astoria - kálvin - Boráros tér - Csepel / Pesterzsébet - Szigetszentmiklós járat elegendő lenne arra hogy jelentősen ritkitható legyen a villamos. Ezzel ugyan túl sok időt nem nyerünk max pár évet.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.06.26. 14:37:50

@KissGecihuszár:

Nem jó, mert pld a mentő nem tudna akkor a vágányokon elhúzni.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.06.26. 14:34:19

@Sir Gombóc:

Miért és hogyan nagyobb?

A pályára ható erők miatt?
Az elhaladó tengelyszámok miatt?
A tengelyterhelés miatt?
Az elhaladó szerelvények száma miatt?
Az elhaladó szerelvények sebessége miatt?
Az elhaladó szerelvények hossza miatt?
Az alépítmény terhelhetősége miatt?

Megannyi fontos és kínzó kérdés.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

szepipiktor 2018.06.26. 14:05:48

Hja kérem, bölcsész aggyal nehéz is.
Tudod van egy alapszabály, ami az egész világon igaz: amit használunk, a kopik, romlik, avul.
És mindez a terhelés arányában következik be, ami nem is lineáris...
És ugye a plusz: ami elromolhat, az el is romlik.
Tudod kedves posztoló, előttem s írták, a negykörúti villamosvonal az egyik legforgalmasabb és legterhelőbb a világon.
Namármost ami sínen fut, ott alap, hogy a sín a terhelés következtében KOPIK, és a javítás a síncsere!
Az egész világon, bszki, és ennek még tarlóshoz sincs köze.
Főleg nem az aktivista mozgalmakhoz.
Hatehát a tervszerű karbantartás, javítás, ami itt a csereként zajlik - és normális, hogy nyáron és iskolaszünetben, a szabadságolások idején -, értelmes a pálya többi részének a felújítását is elvégezni.
.
Szóval kellene egy törvény, hogy minimális műszaki ismeretek hiányában legyen bűncselekmény az okoskodás...

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

konrada 2018.06.26. 13:38:45

@onlajnok:
De.
Ez ennyire az.
Ahelyett hogy kicsit tanult volna, vagy legalább utána nézne annak, amihez hozzá szól, írja a fas..ágait.

A marhája akarta lezáratni az árpád-hidat is - miközben random csúcsidőben akár a Margitig, akár a Megyeriig, órás út az ország legforgalmasabb Árpád-hídjának működésével is együtt,
miközben fingja sincs arról, mi a dilatációcsere, amikor kemény minőségi betonból kell kiszobrászkodni azt, majd úgy kicserélni, hogy az kössön is át...

...de nem, ennek utána se néz, csak okoskodik, hogy mennyivel jobb lett volna lezárni napokra az egész hidat, mint 10-es átlaggal áthaladva azon átaraszolni...
(S a vicc, az, hogy azóta sem próbálkozott ennek utána nézni, csak osztja az észt, ami persze úgy a legkönnyebb, ha nincs...)

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.26. 12:05:06

@a windows egy szemét: nem arra ugrik, ami neked szólt, hanem arra, ami DeadBodiesEverywhere hsz-ére reagált. Az most mindegy, hogy milyen fos, mert ez a része speciel pont működik. De hogy lásd, bemásolom a teljes, ide vonatkozó folyamot:

DeadBodiesEverywhere 2018.06.25. 23:15:10
@Fotósképző: a világ leghosszabb szerelvénye az 1es vonalán jár, csak mondom

Ahoj- 2018.06.26. 08:11:57
@DeadBodiesEverywhere: Ennek azért nézz utána..

onlajnok · www.onlajnok.com 2018.06.26. 08:26:16
@Ahoj-: szegényke nem tudja a különbséget a szerelvényhossz és a vonalhossz között. Nem baj.

a windows egy szemét 2018.06.26. 08:41:03
@onlajnok:
Szegényke egész jól meg is magyarázta, miért nem lehet a villamost és a vonatot összehasonlítani, neked meg annyira kevés agyad van, hogy bólogatsz is hozzá.

Az hagyján, hogy egyből fikázódsz, de még az se tűnt fel, hogy a te korábbi hozzászólásaidhoz semmi köze nincs annak, amit én írtam.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

a windows egy szemét 2018.06.26. 11:59:01

@onlajnok:

Így van. Pontosan ezt tettem, és a feletted lévőre ugrott, amiben nekem válaszoltak. Az agyatlan programozó miatt és helyett meg én biztos nem fogok tőled bocsánatot kérni. Így jártál. Ha használnád is azt amiről mesélsz, akkor tisztában lennél azzal, hogy ez a szemét blogmotor egy kalap fost nem ér.
Ez van, oszt jónapot.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.26. 11:44:55

@a windows egy szemét: de ennyire nem lehetsz hülye. Ott van a válasz link egy hsz alatt. Ha rákattintasz odabassza linkjét az elejére annak a hsz-nek, amire válaszolsz. Én így jártam el. Te lusta vagy rábökni, hogy megtudd mire reagáltam, ehelyett valami teljesen irreleváns faszságot válaszolsz. Nyilván bemásolhatnám az egész hsz-t, amire reagálok, hogy az ilyen hülyék, mint te is, tudják, hogy mi van....de én inkább használom úgy ezt az egészet, ahogy ki van találva és bízok benne, hogy te vagy az egyetlen, aki képtelen kezelni, ezt az űrtechnológiával vetekvő hozzászólás rendszert.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

a windows egy szemét 2018.06.26. 11:41:20

@onlajnok:

Látod az értelmesebbek pont ezért jelzik, hogy kinek és mire válaszolnak. Próbáld meg, arcod alapján biztos menni fog. Ha nem, ne lepődj meg, van még hova fejlődnöd.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

has 2018.06.26. 11:35:49

@jajdehülyevagyok: De nem is 50 tonna a szerelvény. Az kocsinként annyi. Ráadásul nem tízzel megy. Ja és a pályát nem szedik fel két évente.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

KissGecihuszár 2018.06.26. 11:32:36

@KissGecihuszár: bocs, elsüllyed... Elnézést!

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

KissGecihuszár 2018.06.26. 11:30:08

@a windows egy szemét: ott repűl Dévényi tibi bácsi 10 pontos pöttyös labdája; mégis mijjafaszra verik széles e Hazában a nyálukat, amikor önnönmaguk is egy erkölcsi zsákutcák? A módszerváltáskor, 18 évesen -ma már kimondom; sík naívan- azt hittem, hogy a kádáréra, s vele együtt az erre az időszakra jellemző fejszerkezetű emberek, az ő kisdedjátékaik, egyáltalán ez az egész kibaszott undorító, gyomorforgató, ellentmondásos, sógor-koma-haver odaszólogatós, kijárós, sumákolós, pofátlanul a gyárból, építkezésekről minden mozdíthatót hazavivős rendszer egyszer, s mindenkorra elsűlyed a történelem mocsaárában. Ehhez képest brutálisabb méretekben dübörög, zakatol, mint valaha bármikor! És akkor nem értjük, miért vagyunk ekkora szarban, dacára annak az eddig kb. 18 ezer MRD HUF EU-s pénznek, amit csak 2004-es csatlakozásunk óta kaptunk. Hát többek közt az ilyen, általad is tökéletesen illusztrált ügyek és az mögöttük álló véglények miatt...

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

Terézágyú 2018.06.26. 10:25:11

fityeszes vagy? akkor véded ezt a felújítást is.
ha a demszkiék túrták volna fel a várost minden nyáron, akkor a fityeszesek háborognának a legjobban.

Ja, egyébként azért kell kétévente felújítani a síneket, mert SOROS!!!!!

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

Dezsike 2018.06.26. 10:15:24

Egyszerű a megoldás: 6-os metró! Ekkora utasforgalom mellett mindenhol ebben gondolkoznak, csak itt eröltetik a villamost. Persze a metró nem állhat meg ilyen sűrűn, ezért csak a fő megállókhoz kell állomás (Széll Kálmán tér, Margit híd budai hídfő, Nyugati, Oktogon, Blaha Lujza tér, Rákóczi tér, Corvin negyed, Boráros tér, Újbuda-központ), a többi ellátására megmaradhatna a villamos 10-15 perces követéssel. Máris elég lenne 20 évente felújítani, mert tizedannyi terhelést kapna, a fő állomások között pedig pillanatok alatt, dugó és tömegnyomor nélkül lehetne utazni. És ha kiesik egy szakasz bármelyik járatból, nem kell pótlóbusz.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

lbalazs 2018.06.26. 09:29:18

világ legnagyobb forgalmú vasútvonala => villamos vonala

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara

lbalazs 2018.06.26. 09:28:12

Azt az index sem írta a mostani cikkében, hogy eredetileg a Combinok aluminium kocsiszekrénnyel készültek, arra méretezték a pályát a Nagykorút átépítésekor, viszont mire megérkeztek volna kiderült, hogy az alumínium kocsiszekrény nem bírja, repedezik, ezért aztán mégis acélból van. A megegyezés szerint emiatt talán kettővel több szerelvény érkezett. Szóval nagyobb a terhelés, mint amire számítani lehetett. Másrészt kétes dicsőség a világ legnagyobb forgalmú vasútvonalát üzemeltetni. Ha ugye alagútban menne, akkor a felújítás és könnyebb lenne, meg talán a pálya élettartama is hosszabb lenne.

Bejegyzés: 795. Rosszkedvünk nyara