A mi Erzsébetvárosunk

Orbanisztán működése [121.]

A „csókosok” lakáshoz juttatása.

2021. május 12. - amier

Bayer, Rákay és Palkovics értékének 10,5 %-áért veheti meg lakását. Böröcz László fideszes országgyűlési képviselő kedd este benyújtotta a lakástörvény módosítását célzó javaslatát, amely elsősorban a budai vár műemlékvédelem alatt álló önkormányzati lakásainak megvásárlását teszi majd lehetővé. (via 24.hu

bayer_rakay_palkovics.jpg

A szokásos: a parlament megváltoztatja az önkormányzat és egyes, a kormány számára kedves emberek csoportjának szerződéseit úgy, hogy az az önkormányzatnak maximá- lisan hátrányos legyen. Az a) változatban ez minden nagyobb városnak rossz, de utána a kormány a szívének kedveseknek egyedi elbírálással kárpótlást ad. Így pl. a gépjárműadó egységes elvétele miatt szépen kárpótolják a fideszes fellegvárnak számító Debrecent és nem kap egy büdös vasat se a "bűnös" Budapest.

Ez most a b) változat, amelyben koncentráltan eleve azokat a városokat, városrészeket büntetik, amelyekben a többség legutóbb nem a fideszeseket támogatta.

Magyarbasi politikája homogén és következetes: látványos gesztusokkal segíti azokat a csoportokat (választókerületeket, felső középosztályt, falusiakat stb.), amelyek aktív választóinak többsége őt, illetve bábjait támogatja (ez a választópolgárok mintegy negyede). A többieket viszont — ugyancsak látványos gesztusokkal — kifosztja.

Nem fű alatt, diszkréten; éppen ellenkezőleg. Mindenki tanulja meg, hogy aki rá(juk) szavaz, a következő ciklusban jól fog járni, a többiek meg rosszul. Az pedig, aki pechjére nem fideszes többségű választókerületben lakik, majd jól meggyűlöli az ún. ellenzéket és támogatóit, mert miattuk és velük jár rosszul ő is — pedig ő rendes ember és jól szavazott.

A demokrácia és a szabadság élharcosára.

Fügedi Ubul

P.s: Tóth József: Ezzel vége az önkormányzati bérlakásrendszernek. Magyarország (egyik) legjobb polgármestere az aljadék törvényjavaslatról…

*

Kiárusítás a Várban: Rogán egykori birodalmában találtak ki hasonló kedvezmé- nyeket. 15-20 százalékért vehetnek lakást hamarosan a Várnegyed szerencsés bérlői. A fővárosban ezen kívül csak egy kerületben van mód hasonló bombaüzletre a közösből: a Belvárosban, ahol a jogi alapokat még Rogán Antal polgármestersége idején tették le.

Sajtószemezgető 1. [120.]

Hírek az elmúlt pár napból...

17 milliárd forinttal húzták le Magyarországot,
Szijjártó Péter tárcája szerint csak a baloldal támad. (Index)*

Emlékszik valaki, mekkora botrány volt Gyurcsányék idejében az M6 vagy a kőrösfői völgyhíd, egyenként nagyjából 6 milliárd kidobott forinttal? Manapság ez a 17 milliárd aprópénz, kishír. Alig éri el az ingerküszöbünket. Másfél év múlva, amikor a választás előtti fékező időszak lejár, és eufóriában tombol a mohóság, az ekkora lenyúlásokat már meg se fogják írni...

kinai_vakcina.jpg

Innentől már csak röviden…

Védettségi igazolvány: lehet-e büntetni egy hamis közokirat meghamisítását? (24.hu)
Lényeges tényt hamisan foglal közokiratba.

Nyolcmilliárd forint értékben ajándékozott el lélegeztetőgépeket a kormány (444.hu)
Elvtársi segítség a testvéri Ugandának.

Putyin szerint a Szputnyik vakcina olyan hatásos, mint a Kalasnyikov (Telex)
Putyin költői babérokra tör. Mit szóltok pl. ehhez a gyönyörű hasonlathoz? (Szerintem ezt a szakmát még tanulnia kell...)

Gulyás Gergely a tömeges Pfizer-oltásról: Most már látjuk, hogy van igény erre (24.hu)
Jobb későn, mint soha. A helyzet gondos, sokrétű elemzése után. Mindent meggondoltak, mindent megfontoltak. Csak ők.

Fügedi Ubul

*A rendszeres feljelentőként ismert Tényi István korábban a rendőrséghez fordult a Magyarországra hozott Sinopharm-vakcinák miatt, arra hivatkozva, hogy az importtal megbízott Danubia Pharma tulajdonosi szerkezete átláthatatlan, s az Alaptörvény alapján így nem lehetett volna közpénzből kifizetni a társaságnak a vételárat. A Nemzeti Nyomozó Iroda korrupciós bűnözés elleni osztálya elutasította a feljelentést, arra hivatkozva, hogy volt már egy feljelentés az ügyben, és az ismert tényálláshoz képest nem kerültek elő információk, az ügyben nem indítanak nyomozást.

Rontom-bontom: Marek József utca [119.]

Most tűnnek épp el egy erzsébetvárosi ház szecessziós díszei. Kérdés, hogy született-e a munkálatok létjogosultságát alátámasztó szakvélemény, és az is, hogy dönthetett-e a közös képviselő a lakók megkérdezése nélkül. (Vincze Miklós / 24.hu

És akkor most a Városligeti fasor kórházépületeinek bontásáról szóló poszt(ok) után itt egy újabb cikk Vincze Miklóstól a 24.hu-n. A Marek József utca 38. sz. alatti házról van szó benne, melynek szecessziós díszeit – veszélytelenítési munkálatokra  hivatkozva – a napokban szorgos kezek (alpinisták) elkezdték leverni az utcafronti ablakok mellől.

marek38-1.jpg

Részletek az írásból:

Az értékes budapesti épületállomány jó részének lenne szüksége arra, hogy minél gyorsabban értő kezek mentsék meg őket az utókornak – ebbe a halmazba tartoznak Külső-Erzsébetváros századfordulós társas- házai is, melyeknek a homlokzatokhoz egyre lazábban kapcsolódó díszei évről évre egyre nagyobb veszélyt hordoznak, hiszen lehullva nem csak a parkoló autókra, de akár járókelőkre is zuhanhatnak.

Léteznek persze megoldások a veszély elhárítása érdekében: ezek közül a leggyakoribb, hogy a meglazult díszítményekről készített szakértői véle- mény, illetve a lakók közt tartott szavazás kedvező eredménye birtokában a ház közös képviselője alpinistákat hív, akik célszerszámokkal eltávolítják (értsd: leverik) a különböző méretű részleteket.

(…)

A terület önkormányzati képviselője, Devosa Gábor egy szerda délben tartott rövid helyszínbejárást követően szerkesztőségünknek arról számolt be, hogy a díszeket a közös képviselő tervei szerint 2022 nyarára helyreállítják, ennek finanszírozására pedig a lakóknak nagyobb összeget kell ezentúl befizetniük a felújítási alapba. Ez természetesen csak akkor lesz lehetséges, ha a fizetendő összeg emelését a közgyűlés megszavazza, így a most eltűnt részletek talán csak később kerülnek vissza a helyükre.

Röviden magáról a házról:

A háromemeletes szecessziós bérház terveit Komor Marcell és Jakab Dezső páros készí- tette 1903-ban Zuckermann Gyula megbízásából, végül 1910 és 1911 között épült fel Gerő és Győri kivitelezésében. Megjegyzendő, hogy Zuckermann szerte Budapesten építtetett házakat, és a lakások bérbeadásából húzott jövedelmet, így Erzsébetvárosban is.

marek38-2.jpg

A képek még 2014 nyarán készültek*.

A házhoz két tervváltozat készült, a második sokkal takarékosabb, mint az első: a homlokzat egyszerűbb, a két, eredetileg önálló tömeggel az udvarra tervezett lépcsőház közül az egyik besüllyedt a hátsó szárnyba – ezzel is meg lehetett spórolni egy csomó építőanyagot. A végül is megvalósult bérházról már a tervezett erkélyek is elmaradtak. Tetőterét 1967-ben építették be, ekkor tűnt el a párkány alatti hullámos vakolatdísz és kerültek fel a szögletes ablakok az oromzatra.

*Egy 6 évvel korábbi, 2008-ban készült fotón még semmilyen sérülés nem látható a homlokzaton.

Hitel [118.]

Nálunk mit néztek ki maguknak?

Zambia a 10 milliárd dolláros kínai hitel terhe alatt becsődölt. Most államosítja a rézbányáit, hogy a kínai állam kezére adja azokat. Kína ugyancsak hitellel "segített" Srí Lankának kikötőt bővíteni. Srí Lanka nem tudta törleszteni a hitelt, ezért Kína 99 évre megkapta az ország legnagyobb kikötőjét. Aztán még számolgattak egy kicsit, most már úgy látják, hogy 198 évre jár nekik a kikötő.

orban_peking1.jpg

Montenegrónak a kínai Eximbank adott 944 millió dollár hitelt autópálya építésére. 40 km-t építettek meg felerészt kínai munkásokkal, és az ország nem tud törleszteni. Ezért a kínaiak valószínűleg Bar kikötőjét viszik. Görögországban Pireusz (Athén kikötője) már az övék.

Mi eddig két kínai hitelt vettünk fel: a belgrádi vasútra és a Fudan egyetemre — utóbbit nem felerészben, de teljesen kínai munkások építik (Kínából hozott!!! anyagokból). Ezenkívül felvettünk egy gigahitelt az oroszoktól Paksra és még egy jelentőset tavaly nyáron a felhatalmazási törvénnyel lehetővé tett osztogatásokra.

Múlt héten Orbán Viktor azzal utasította vissza az EU-ban nekünk ítélt és nagyon ked- vezményes kölcsönt, hogy nem akarja az országot eladósítani. A-ha. Annak a rendkívül kedvezményes kölcsönnek az ún. jogállamisági mechanizmusok erősítése lett volna a feltétele. A kínai kölcsönök feltételeit nem ismerjük.

Ilyen nálunk a világ, és közben egyik stádium a másik után.

Magyarországnak nincs se rézbányája, se kikötője. Vajon mit néztek ki maguknak?

Fügedi Ubul

*

Bejegyzés a Facebook-ról: Azt olvasom, hogy az olyan típusú hitelszerződések, mint amilyeneket a kínaiakkal kötöttünk (lásd még: Montenegro) gyakorlatilag csak a kínaiaknak kedvező feltételeket tartalmaznak, ezek egyike, hogy a hitelszerződés gyakorlatilag azonnal felmondható, ha az illető kormány a Kínai Népköztársaság egyéb érdekeltségeinek vagy BÁRMILYEN politikájának próbál nehézséget állítani.

Eredeti koncepció [117.]

... avagy a pofátlanság.

Stratégiai megállapodást köt Orbán-kormány a Fudan Egyetemmel. (Index

Azt mondja Palkovics, hogy a Fudan egyetem nem vesz el helyet a Diákvárostól, mert — itt tessenek jól figyelni — "a terület fejlesztésének eredeti koncepciója is tartalmazott az intézményi övezet, a kollégiumok és a közösségi terek mellett olyan fejlesztési területet, amely kapcsolódó befektetések, például kutatóintézetek létrehozására alkalmas".

fudan1.jpg

Tehát nem az elfogadott koncepcióról beszélünk. Nem a drága pénzen, külföldön elkészített mestertervről, amelyre a kormány is rábólintott — helyeselve, hogy ezek a területek mind a Diákváros részei legyenek. Nem, semmi ilyesmi. Hanem az "eredeti koncepció". Valamennyiünknek rendszeresen van eredeti koncepciója, pontosan tudjuk, hogy milyen az. Az eredeti koncepciót tárgyától szinte függetlenül úgy foglalhatjuk össze, hogy "kéne oda valami olyan izé". Abba tényleg minden belefér. Viszont azt, hogy mitől vesz el helyet a hatalmi önkény, akkor tudhatjuk meg, ha nem az "eredeti koncepciót" hasonlítjuk össze a rabló vágyakkal, hanem azokat az elfogadott terveket, amelyeket nevezett hatalmi önkény egyszer jókedvében jóváhagyott, amelyekért a böhöm pénzeket kifizettük.

Izgalmas lenne, ha Palkovics példáula Városliget szórakozóhellyé és rendezvényköz- ponttá alakítását vetné össze a három(!) nagyságrenddel(!) kisebb eredeti koncepcióval, és mutatna rá arra a durván száz százalékra, ami abba nem fér bele. Természetesen nem számítok semmi ilyesmire. De azért sajnálom, hogy nem vág bele.

Szívesen meghallgatnám.

Azt is mondta még ez a nagy ember, hogy ezzel az előző kormányok törekvéseit folytat- ják, elvégre már a Gyurcsány-kormány is azon igyekezett, hogy több kínai diák jöjjön Magyarországra. Ha jól értem, ezzel azt vetíti előre, hogy a Fudan egyetem budapesti részlegében tömegesen kínai diákok fognak tanulni — ezért hozzák ide a campust.

Viszont a Szecsuani Nemzetközi Tanulmányok Egyetemén lesz magyar tanszék, hurrá.

Fügedi Ubul

Teljes kivéreztetés [116.]

Orbanisztán működése - sokadik rész

Szentkirályi Alexandra: Egész évben nem kell fizetni
a közterületért a teraszoknak. (Index

A kormány fokozatosan vonja el az egykori úgynevezett önkormányzatok minden bevételét és hatáskörét. Persze a vírusra hivatkozva. A nagy pénzekkel kezdték, de nem szégyellnek lehajolni az aprajáért sem. 

terasznyitas3.jpg

A mechanizmus ugyanaz: először normatívan elveszik a pénzt, aztán az arra érdemesnek minősítetteknek visszacsurgatnak valamennyi "kárpótlást". Mindeközben azok, akiknek fizetniük kellett volna, teljes joggal ünneplik a kormányt és fejét — elvégre nem a néhai önkormányzat mondott le a működéséhez alapvetően szükséges bevételekről, hanem a kormány döntött úgy, hogy azokat nem kell befizetni.

Jogvégzett emberek csinálják, tehát pontosan tudják, hogy mit. És nem szégyellik magukat. Éppen ellenkezőleg.

Fügedi Ubul

*

És ahogy Orbán pénteki rádióinterjújában nagy röhincsélés közepette beharangozódott, szombaton nyitottak is a teraszok. Ennek örömére – ha már megígérte – a miniszterek elnöke is benyomott egy sört. (Legalábbis a fenti fotóshop-gyanús kép tanúsága szerint így történt…) Az meg egy másik dolog, hogy a kerületi lakosok – legalábbis a Facebook bejegyzések szerint – jóval kisebb örömmel és kuncogással vették tudomásul a szombati terasznyitást, mint a miniszterek Rogánnal (is) söröző elnöke. És a kifosztott önkormány- zatok sem szakadtak meg a röhögéstől. (Megj.: és mindez történik akkor, amikor a napi halálozási számok továbbra is kétszáz fölött vannak...)

Nyitás, némi ellentmondással [115.]

Ha minden jól megy, szombattól változik a kijárási tilalom kezdete – legalább is Gulyás Gergely, a Miniszterelnökség vezetője ezt mondta a csütörtöki Kormányinfón. Meg azt is mondta, hogy ha elérjük a 3,5 millió beoltott embert, akkor a vendéglátóhelyek teraszai is kinyithatnak ugyanezen a napon. (A teraszok este fél 10-ig tarthatnak nyitva, a kijárási korlátozás pedig egy órával később, 23 órától lép életbe.)

terasznyitas2.jpg

A teraszok nyitása nem a járvány végét jelenti, továbbra is fontos a védelmi és járványügyi intézkedések betartása, a pincéreknek a teraszokon is kötelező lesz a maszkviselet, a vendégeknek csak akkor, ha belépnek a vendégtérbe – közölte a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) járványügyi osztályvezetője az operatív törzs nevében a csütörtöki online sajtótájékoztatón.

Ezek után nekem már csak annyi lenne a kérdésem, hogy ha kinyithatnak a teraszok, akkor azzal együtt ugye megszűnik az ingyen parkolás is?

P.s.: Némi ellentmondást vélek felfedezni, hogy ugyanekkor őszig meghosszabbítja a kormány a veszélyhelyzetet. A kedden (szokás szerint) késő este benyújtott módosító indoklása szerint „az új vírusvariánsok” miatt van szükségük továbbra is a teljhatalomra. Hogy meddig, annak pontos időpontja nem szerepel a javaslatban, csak annyi, hogy "a 2021. évi őszi országgyűlési ülésszak első ülésnapját követő 15. napon" veszti hatályát. Az őszi ülésszak szeptember 1-én kezdődik, de az első ülésnapot a házelnök szabja meg – írja még a Magyar Narancs.

*

A hetedik kerület nem áldoz be parkolóhelyeket a teraszok javára. Ahogy arról ko- rábban írtunk, azt követően, hogy Orbán Viktor jelezte, 3,5 millió beoltottnál nyithatnak a teraszok, Terézvárosban bejelentették, hogy ingyenes parkolóhelyeket szabadítanak fel azért, hogy azok is nyithassanak teraszt, akiknek nem volt korábban erre lehetősége. Hasonlóan lépett Ferencváros és Józsefváros is. (via Telex)

Értelmetlen, magamutogató és káros [114.]

"Hej, anyám, add el a házad, vegyél rajta tehenet..."

Magyarország megvétózta az Unió közös kiállását
Kínával szemben. (via 444.hu

Egyszerű politikai nyilatkozat lett volna, mindenféle jogi vagy gazdasági következmény nélkül. De megvétóztuk, mert most éppen Kínánál akarunk presztízspontokat gyűjtöget- ni. Komolyan gondoljuk, hogy ezek után a makedónok meg a csehek, akiknek a minap ajándékoztunk 10-10 ezer tesztet, nem köpnek majd ki lélekben, ha eszükbe jutunk? (A többiek majd kettőt köpnek.)

orban_szijjarto_kina.jpg

Pekingben, 2017-ben (Fotó:Thomas Peter / Pool / MTI / EPA)

Vannak az úgynevezett európai értékek, mint például tisztesség meg szolidaritás, az üldözöttek felkarolása, a konszenzusos döntéshozatal és a felebaráti szeretet — ezeknek még a létét is tagadjuk. Nekünk ehelyett ún. kereszténydemokrata értékeink vannak, mint a hozzánk menekülők éheztetése, kisebbségeink utálata, a pápa lehülyézése és az amerikai alelnök lekurvázása. Az Uniótól persze továbbra is érkező (az "európai értékek" nevében felzárkóztatásunkra adott) pénzek intézményes lenyúlása és az állam vagyoná- nak magánalapítványokba kiszervezése. Ezért aztán egyre inkább Európa egyetlen türk nyelvű szigeteként létezünk mind idegenebb szomszédaink gyűrűjében.

Fügedi ubul

Bejegyzés a Facebook-ról: Azt olvasom, hogy az olyan típusú hitelszerződések, mint amilyeneket a kínaiakkal kötöttünk (lásd még: Montenegro) gyakorlatilag csak a kínaiaknak kedvező feltételeket tartalmaznak, ezek egyike, hogy a hitelszerződés gyakorlatilag azonnal felmondható, ha az illető kormány a Kínai Népköztársaság egyéb érdekeltségeinek vagy BÁRMILYEN politikájának próbál nehézséget állítani. Szerintem erről van szó.

*

A vétó indoklása az volt, hogy az Európai Uniónak már így is túl sok vitája van Kínával. A tavaly júniusban elfogadott kínai nemzetbiztonsági törvény lényegében mindent kriminalizál, amit a kínai hatóságok szeparatizmusnak, felforgatásnak, terrorizmusnak, vagy külföldiekkel való összejátszásnak minősítenek. A rendelkezés kritikusai szerint a törvény valójában az ellenzéki hangok teljes ellehetetlenítéséről szól. (via Index)

Ok és okozat [113.]

Az elbarmolás anatómiájához.

Ausztriában azért roppant össze az eü. miniszter, mert végigdolgozta az elmúlt évet. Magyarországon az egészségügynek még minisztere sincs, a csúcsminiszter pedig bölcsességekkel traktál minket. Ha mégis az eü-re veti fénylő pillantását, körleveleket ír és azt próbálgatja, hány nap alatt tudja kiüríteni a kórházakat. Mert megteheti.

grafikon3.jpg

Romániában azért fogynak el az intenzív ágyak, mert a betegeket gyorsan kórházba viszik, ott meg azért teszik át őket az intenzívre, hogy ne forduljon válságosra az állapotuk. Nálunk sokkal kevesebben kerülnek kórházba, mert a kevés teszt miatt kevés emberről és későn derül ki, hogy baja van. Intenzívre is csak azokat tesszük át, akik kb. 50% eséllyel már úgyis meghalnak.

A mi egészségügyünk egyáltalán nem omlott össze, mindössze arról van szó, hogy túl sok beteg jut egy-egy orvosra, illetve ápolóra — ezért aztán gyakorlatilag el is bocsátot- tunk közülük több mint négyezret: azokat, akik nem írták alá az új rabszolgatörvényt. A fontos az, hogy a rendszerben vannak tartalékok: egy-egy szakápolóra az intenzíven kiírhatunk a mostani öt helyett akár hat, nyolc, sőt tíz beteget is — nem mindegy, ha úgyis meghalnak?

Ezért aztán világelsők vagyunk ugyan halálozásban, de miközben lakosságunk csökken, a tekintélyünk nő — legalábbis ennek reményében ajándékozzuk a drága adóforintokon vett teszteket olyan országoknak, amelyekben a járvány fékezése érdekében fel is használják. Nálunk úgyis csak a raktárban állnának a lélegeztetőgépek mellett — tényleg, abból is van vagy tizenötezer tartalékban. Méghogy összeomlás? Az osztrák miniszter, az omlik össze!

Fügedi Ubul

P.s.: Ezt még az elbarmolások anatómiájához. Azokat a gépeket elsüllyedt költségnek kell tekinteni. Ha kidobjuk őket a szemétre, spórolunk havi 90 millát. Ha eladjuk a MÉH-nek, kaphatunk érte pár forintot. Ha pedig lecseréljük ezekre a most használt lélegeztető, illetve alvássegítő gépek közül az öregebbeket, akkor néhányuknak még valamennyi hasznát is vehetjük. Viszont csökken a (képzelt) tekintélyünk...

*

(…) Romániában elfogytak az intenzíves ágyak, annyi a beteg, Bécsben meg további két hét egész napos kijárási tilalomról döntöttek, mert félő, hogy az intenzíves kórházi ágyak különben elfogynak, és le is mondott az egészségügyi miniszter, aki hullafáradt, mert egy éve egy napot sem volt szabadságon és éjjel-nappal dolgozott. Nem, ezek nem lehetnek valós hírek, ha a grafikont nézzük. Biztosan nem normálisak ezek az osztrákok, és micso- da legatyásodott egészségügyük lehet nekik, hogy ennyi pressziót nem bír ki, csórikáim. (via Vakmajom)

Az éjfél utáni nyitvatartásról [112.]

Holnap a hírek szerint testületi ülés képviselői egyeztető megbeszélés lesz, ahol 4. napirendi pontként szerepel az üzletek éjfél utáni nyitvatartásáról szóló rendelet módosítása. Az előterjesztés lényege, hogy minden üzlet, amely a kritériumrendelet indulásakor kérvényezte az éjszakai nyitvatartást – amint a kormány engedi a járvány utáni nyitást – az önkormányzat minden külön kérelmezés nélkül, automatikusan hosszabbítsa meg azt erre az évre. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy az érintett üzleteknek az év végéig nem kell újra engedélyért folyamodniuk.

teraszok_nyitva.jpg

Minderről – többek közt – a Klauzália fb-oldalán Garai Dóra a következőket írta:

Ezt az egyesületünk alapból nem támogatja, hiszen a rendelet bevezetése utáni majd' minden hétvégén bejárásokat tartottunk, ahol azt tapasz- taltuk, hogy számos helyen nem tartották be a szabályokat. (…) Így a mi javaslatunk az volt, hogy a rendészet által a tesztidőszak alatt figyel- meztetésben részesített helyeknek legalább ne automatikusan járjon a kedvezmény. Sajnos azonban a vendéglátás elvérzésén lamentáló munkacsoport az automatikus hozzájárulásokat (a mi delegáltunkat leszámítva) csont nélkül megszavazta. Ezzel az előterjesztéssel így ebben a formában nem értek egyet.

DE:

Immáron másodjára nyújtottam be a fenti eredeti rendelethez módosító javaslatként a teraszok egységesítésére vonatkozó javaslatunkat, melynek lényege, hogy a vendéglátó egységek teraszai ne legyenek függetleníthe- tőek az üzlettől és az üzemeltetőtől, azaz a fővárosi kezelésű utakra eső teraszokat is Erzsébetváros önkormányzata szabályozhassa. Mivel jelen- leg a teraszokat külön rendelet szabályozza, így jegyző asszonnyal való megbeszélésünk alapján célszerűnek láttuk a teraszokkal foglalkozó rendelet beépítését az üzletek éjszakai nyitvatartását szabályozó rendeletbe.

(…)

Így tehát: amennyiben a testület megszavazza a módosító javaslatomat a teraszok egységesítéséről, abban az esetben a teljes előterjesztést a mó- dosítómmal együtt támogatni fogom, még akkor is, ha nem értek egyet az automatikus engedménnyel. Amennyiben a testület újra elutasítja a teraszegységesítésre tett javaslatunkat, úgy a 4-es napirendi pontot semmiképp nem fogom támogatni. A módosító indítványomat, és a hozzá tartozó magyarázatot minden képviselőnek megküldtem, hogy el tudják olvasni, és szükség esetén véleményezni.

A módosító indítvány logikusnak tűnik. Így aztán kerületi lakosként igencsak kíváncsi vagyok, hogy milyen döntés születik holnap.

Payns

süti beállítások módosítása