424. Még mindig Dob utca

2015. július 03. - amier

06.jpgTöbbször írtunk a felújított Dob utca hányatott sorsáról. A június végi testületi ülésen – úgy mellékesen – újra szóba került. Legnagyobb sajnálatunkra nem arról szólt végre az előterjesztés, hogy a Dob utca Erzsébet körút-Rottenbiller utca közötti szakasza felújításra kerül. Az Erzsébet tervben a nemrégiben felújított rész minőségi problémáiból eredő burkolathibákról volt szó. Igen, már megint.

A Dob utca (Károly körút – Kazinczy utca közötti szakasz) felújítása 2012. december 15-i átadással valósult meg a PENTA Kft. (2100 Gödöllő, Kenyérgyári út 1/E., Cg.: 13-09-079473) kivitelezésében. A felújítás során az útszakasz teljes szélességben – a szomszédos Síp és Kazinczy utcákhoz hasonlóan - térkő burkolatot kapott. – olvasható a 2015. június 24-i Képviselő-testület napirendjének előterjesztésében. Az előterjesztő a két és fél éve átadott úttest hibáinak kialakulását azzal indokolta, hogy A tervezéskor mérsékelt forgalom és sebesség lett számításba véve, ám a Keleti pályaudvari elhúzódó metróépítkezés által a Rákóczi úton generált folyamatos forgalmi torlódások miatt a Dob utca menekülő úttá vált, ami a metróépítkezés befejezését követően sem változott.”

dob20140627-1.jpg

Az előterjesztés készítője a Baross téri metróépítés következményeire hivatkozik, meg arra, hogy a tervező nem gondolta/nem tudta/nem számolt azzal, hogy a Dob utca ilyen forgalmas. Való igaz, hogy a Thököly út lezárása kihatott Erzsébetváros belső utcáira is. De azt is tudjuk, hogy a Dob utca egyetlen utca, ami a Rákóczi út Keleti felé irányuló forgalmával párhuzamos mellékutca a Rottenbiller utcáig. Ebből pedig az következik, hogy a Dob utca átmenő jellege nem a Thököly út lezárásához kötődik vagy az elhúzódó metró-építéshez köthető kizárólag.

Még jóval 2010 előtt a Dob utcai forgalom növekedését észlelve forgalmi változtatást kezdeményeztünk a fővárosnál. Akkor a Főpolgármesteri Hivatal ügyosztálya volt az illetékes, nem támogatták a tágabb közlekedési összefüggésekre hivatkozva. A probléma ettől persze nem szűnt meg, hanem csak növekedett. Néhány éve a Budapesti Közlekedési Központ – mint újabb illetékes – kezdeményezett változtatást az átmenő forgalom megszüntetésére. Két változatot is bemutattak a Pénzügyi és Kerületfejlesztési Bizottságnak. Valami miatt azonban maradt minden a régiben.

Így most a Dob utca további, az Erzsébet körút és Rottenbiller utca közötti szakaszának felújítása helyett a Képviselő-testület jóváhagyta, hogy a PENTA Kft. garanciális munkaként, saját költségén kicserélje hengerelt aszfaltra a Dob utca Károly körút – Kazinczy utca közötti szakaszán az útpálya gépjármű forgalommal érintett térkő burkolatát.

Felmerült egy kérdés: vajon lehívja-e a kivitelező a visszatartott garanciális keretet a pótmunkára hivatkozva?

Dr. Kispál Tibor önkormányzati képviselő, Gergely József szakértő

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr457592270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.