Egy zsákutcába. Erzsébetvárosban egyes utcákban új parkolási rendet vezettek be. Az autósok számára akkor tudatosodott mit is jelent ez, amikor megváltoztatták a ferde parkolást kijelölő felfestések irányát. Eleinte voltak, akik rövidebb, hosszabb manőverezéssel – az ellentétesen kijelölt irány ellenére – orral parkoltak be.
Mára világossá vált, hogy ezekre a helyekre tolatva kell beállni, még akkor is, ha ez a magas járdaszél esetében a hátsó futómű felfüggesztését alaposan meggyötri. Ez azonban a kisebbik probléma. Egyre többen elégedetlenek, és a gyalogosforgalom biztonságát féltik. A Jósika utcában egy, az új szabályok szerint hátrafelé, tolatva parkoló mikrobusz a magas járdaszélen megugrott. Szerencsére az éppen ott babakocsit toló kismama megúszta gyermekével együtt a balesetet.
Budapest Európa 3. leginkább bicikli-barát városa a legújabb statisztikák szerint. Ez rendben is van. Örömteli, hogy egyre több bicikliút kerül kijelölésre, ahol egyre többen használják kerékpárjukat autójuk, vagy a tömegközlekedési járművek helyett. Felvetődik azonban a kérdés, hogy az átgondolatlan szabálygyártással akaratlanul is szembe fordítjuk egymással az autósokat, gyalogosokat és a kerékpárosokat. Többen felteszik a kérdést, hogy mi a fontosabb a gyalogos testi épsége vagy a kerékpárosé?
És persze nagyon nehéz volna elmagyarázni, hogy erre a kérdésre nincs megfelelő válasz. Valójában ezek után nem ez az igazi kérdés, hanem az, hogy addig, amíg nem gondolják át ezt az új parkolási szabályozást az illetékesek, addig az autósok felelhetnek jórészt azokért a balesetekért, ami akár a gyalogosokkal a járdán, akár a biciklistákkal az úttesten történhet. A magas járdaszélre parkoló gyorsabban amortizálódó hátsó futóművekről már nem is beszélve.
Sokan kérik Erzsébetvárosban, hogy ideje lenne kitolatnunk ebből a parkolási zsákutcából.
dr. Kispál Tibor, önkormányzati képviselő