HTML

A mi Erzsébetvárosunk

Budapest legkisebb, egyúttal legnagyobb népsűrűségű kerülete, nevét I. Ferenc József feleségéről, Erzsébet királynéről kapta 1882-ben. Területe 2,09 km², lakossága 64 767 fő.

* Utcák, házak, terek

Facebook oldalunk

Dokumentumtár

Dokumentumok - egyben
Itt egyben található meg az összes doksi, akinek van kedve - bogarásszon köztük...

Utolsó kommentek

  • Urmanczy: Itt lakott utoljára Fellner Sándor építész.1945-ben halt meg tüdőgyulladásban. (2018.01.14. 16:37) Akácfa utca 20.
  • amier: @Rugovicsvalagba: Ez igaz, de terveink szerint az új üzletház - fotókkal együtt - egy külön posztb... (2017.12.31. 02:13) Garay tér 20. - régi piac
  • Rugovicsvalagba: Még egy kép -az új épülettel- bele férhetett volna a poszt illusztrációi közé. (2017.12.28. 13:09) Garay tér 20. - régi piac
  • Utolsó 20

Moderálási elvek

1. Ha a másikat, nem pedig a mondanivalóját minősíted durván, kitiltunk egy időre.

2. Ha népek vagy társadalmi csoportok ellen uszítasz, kitiltunk mindörökre.

* Komentmoderálási elvek (részletesebben)

Utolsó kommentek:

Urmanczy 2018.01.14. 16:37:52

Itt lakott utoljára Fellner Sándor építész.1945-ben halt meg tüdőgyulladásban.

Bejegyzés: Akácfa utca 20.

amier 2017.12.31. 02:13:15

@Rugovicsvalagba: Ez igaz, de terveink szerint az új üzletház - fotókkal együtt - egy külön posztba fog felkerülni, ahol összelinkeljük a régi és az új piacot.

Bejegyzés: Garay tér 20. - régi piac

Rugovicsvalagba 2017.12.28. 13:09:20

Még egy kép -az új épülettel- bele férhetett volna a poszt illusztrációi közé.

Bejegyzés: Garay tér 20. - régi piac

amier 2017.10.30. 17:31:58

@Sandor Fenyes: Üdv!
Szerintünk az iskolával kellene felvenni a kapcsolatot, nekik biztos (remélhetőleg) meg vannak a régi tablóképek, ill. osztálynévsor, ők valószínűleg tudnak segíteni.

Bejegyzés: Kertész utca 30. - iskola

Sandor Fenyes 2017.10.24. 14:53:53

Halló innen a messzi Németországból!
Tudom, hogy "különleges" a kérdésem, de lehet valahol találni öreg, nem, bocsánat régi tablóképeket?
Az 1964-ben végzett osztályokról keresek tablót, vagy esetleg ostálynévsort. sajnos már nem emlékszem, hogy milyen "betüs" volt az osztályom.
Szívélyes Üdvözlettel Buxtehudeból!
Fényes Sándor
s@ndor.info

Bejegyzés: Kertész utca 30. - iskola

Pásztörperc 2017.10.23. 00:44:29

A meggyőződés fontos; meggyőződhetünk erről nap mint nap. Engem vagy két éve a Kálvin téri aluljáróban lepett meg egy csinos fruska, hogy adjak pénzt a Greenpeace-nek a Föld megvédésére.

Mondtam neki, hogy nem adok, mert a Greenpeace egy dúsgazdaxervezet, amely rengeteg kárt okoz a Földnek és kiváltképp a természetnek.

— De hát olyan fontos dolgokról van szó, mint a globális fölmelegedés elleni harc, mert nő a széndioxid és elfogy az oxigén a Föld légköréből!

Kérdeztem, tudja-e, hány százalék oxigén van a Föld légkörében. Tanácstalan arcot vágott. Mondtam, nem érdekelnek a századok, csak úgy nagyjából saccolja meg, mennyi lehet.

— Hááát... olyan nyolcvan?

Bejegyzés: 712. Védjük meg …

FredPiszkos 2017.10.20. 08:24:57

@élhetetlen: Nem véletlen írtam, hogy hülye vagy. A válaszodból is látszik.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.11. 18:13:31

@élhetetlen:

Nem hiuszem, hogy többre nem futja tőled.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

élhetetlen 2017.10.11. 14:19:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mi van, drága, mazochista vagy, vagy úgy akarsz fűteni a télen, hogy égeted magad?

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.10. 23:23:29

@élhetetlen:

" Ehhez már nem tudok mit hozzáfűzni. Kész."

Kérlek, kérlek, folytasd! Lécci, lécci!

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

élhetetlen 2017.10.10. 20:34:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem, nem megyek végig az agymenéseden, csak egy kiragadott gyöngyszem.”Amint a férfiak is megtanulnak gyereket szülni, ők is igénybe vehetik” , mert egyébként egy családban az apának semmi köze a gyerekhez, mert nem ő szülte. Mese nincs, hülyeség ellen nincs orvosság, így maradsz, és legyél továbbra is büszke magadra, és a rengeteg eszedre! Ehhez már nem tudok mit hozzáfűzni. Kész.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.10. 18:05:09

@élhetetlen:

" Ha azt mondom, hogy az állami bérlakás programot is lehetne normálisan csinálni, a „gazdáimmal” jössz."

A te nyelveden szólok hozzád. A hozzád hasonló ballibbantak kedvenc szavajárása a "gazdád", "vajdád" és hasonlók.

Mellesleg gyakorlatilag nincs állami bérlakásprogram - nincs is szükség rá -, ezért nincs mit jobban csinálni. Az meg politikai döntés, akar-e a kormány ilyet. Persze te a szellemi képességek jeleként tekinted, a te dolgod.

Tudod, nem biztos ám, hogy azért nem ért egyet veled valaki, mert hülye. Na de mindegy, nekem nem fáj, ha hülyének tartasz. Azt nézem, ki mondja, oszt annyi.

"miért csak azokat kell segíteni ezzel, akik kaptak húsz millát a családtól? "

Ügyes vagy, már kérdésben is tudsz hazudni. Nem kell 20 milla. A 14 milla ajándék csak a dolog egyik fele, ott van ám még a 10 millió kamatmentes hitel is. Ezzel együtt már 24 millió áll egy rendesen dolgozó pár rendelkezésére úgy, hogy ehhez nem kell semmilyen saját erő.

A forintosítási kedvezménnyel kapcsolatban meg a logikád mentén vond kérdőre a bankokat is, miért adnak kedvezőbb kondíciók mellett hitelt a magasabb jövedelműeknek. Miért nem támogatják a szegényeket olcsóbb hitelekkel? Hitelre egy hajléktalan munkanélkülinek van a legnagyobb szüksége, a bankok miért nem nekik adnak hitelt a legalacsonyabb kamatra? Hiszen a bukott minijelölted is megaszonta, hogy fizessenek a gqzdagok. Ahogy a bankárok nem hülyék, úgy az állam pénzügyesei sem azok.

"Ez a diákkölcsön elengedésről szól, és, ha a férj vette fel, akkor miért nem engedik el ugyanúgy"

Amint a férfiak is megtanulnak gyereket szülni, ők is igénybe vehetik. Ám ez eddig csak Schwarzeneggernek sikerült, neki is csak filmen.

"Hát egy dolog biztos, az eszedet nem irigylem!"

Örülök, hogy így látod. Nagyon szarul érezném magam, ha épp te dicsérnél. :D

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

élhetetlen 2017.10.10. 17:39:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te HP. Nem kezdem előről, mert nem érted, amit írok. Ha azt mondom, hogy az állami bérlakás programot is lehetne normálisan csinálni, a „gazdáimmal” jössz. „A páronként 14 milla állami ajándék épp elég komoly befektetés”. Igen, de miért csak azokat kell segíteni ezzel, akik kaptak húsz millát a családtól? Okosabbak, jobbak? „Miért csak annak, aki majd ezután szül.” Ez a diákkölcsön elengedésről szól, és, ha a férj vette fel, akkor miért nem engedik el ugyanúgy, persze, mert a „gazdáim”. „. Reménytelen eseteket az állam ne finanszírozzon.”. Azokat segíteni kellene, de mivel indoklod azt, hogy akinek van pénze, annak még adni kell frankonkénzt 70 forintot? Mert akinek van pénze, azt kell az államnak finanszírozni? Nem vagy képes gondolkodni. Én még azt sem mondom, hogy szenny ember vagy, egyszerűen csak buta. De nagyon. Hagyj már békén az „okos érveléseddel”, mert nem okos, nem logikus, ráadásul nem érted, amit írok, csak vagdalkozol. SI faktor. Hát egy dolog biztos, az eszedet nem irigylem!

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

Singerkém 2017.10.10. 16:11:35

@élhetetlen: azzal, hogy engem a fűtött stadionok támogatójaként tüntettél fel pontosan erre tettél utalást, de mindegy.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.10. 15:34:44

@élhetetlen:

Értelek, szóval jól sejtettem, hogy az SI-faktor (sárga irigység) beszélt belőled.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

élhetetlen 2017.10.10. 15:06:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Persze, hazudok. Te sötét liba, te! „Való igaz, hogy aki végtörlesztett, az kapott kb. 70 forint árfolyamkedvezményt„. És ki végtörlesztett? Akinek volt annyi pénze, mint amennyi tartozása. Még ezt sem érted? Aki nem tudott végtörleszteni, az nem kapott frankonként 70 forintot, nem tudom, milyen kedvező árfolyamról beszélsz? Csak nem az árfolyam gátról, ami nem kedvezmény, csak időbeli eltolás volt? És az én pofámról kéne leégni a bőrnek? Iskola példája vagy annak, mikor a hülyeség kitartással párosul. Csak kezdelek unni. Ne akarj megint valami "okosat" válaszolni, mert nem fog menni neked.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.10. 14:42:35

@élhetetlen:

"Biztosan nagyon helyesnek találod, hogy akinek volt annyi kp-je, mint az adóssága, azt megsegítették frankonként 70 ft-tal, az összes többit meg Ócsával."

Mellesleg hazudsz. Nem kellett az adóssággal azonos összegű készpénz a forintosításhoz. Akinek nem mondta fel a bank a hitelét, vagyis tisztességgel törlesztett, annak a tartozását forintosították egy kedvező árfolyamon. Nem kellett ezért semmit sem fizetnie, Ócsára sem kellett mennie. Maradt a lakás a tulajdonában.

Való igaz, hogy aki végtörlesztett, az kapott kb. 70 forint árfolyamkedvezményt. És ezzel mi a bajod? Talán az, hogy te nem estél ebbe a körbe?

Csodálom, hogy nem ég le a bőr a pofádról, hogy ilyeneket hazudsz.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.10. 14:33:16

@élhetetlen:

"Arról én nem tehetek, hogy el sem tudod képzelni, hogy normálisan is lehetne csinálni, és ez komoly társadalmi befektetés lenne"

A páronként 14 milla állami ajándék épp elég komoly befektetés. Persze neked semmi nem lenne elég. Bezzeg a gazdáidnak a semmiért is boldogan csóváltad a farkadat és pacsit adtál.

"Miért csak annak, aki majd ezután szül. Az a család nem család, ahol a gyerek tavaly született?"

A páronként 14 milla ajándék komoly összeg, komoly erőforrásokat igényel. Valahol meg kellett húzni a határt, itt húzták meg. Ha nem tetszik, jövőre szavazz azokra, akik az országlásuk idején még ennyit - pontosabban SEMMIT - sem tettek a fiatal házasokért. Ők majd biztos 10 évre visszamenőleg megadják azt, amit hiányolsz.

"Biztosan nagyon helyesnek találod, hogy akinek volt annyi kp-je, mint az adóssága, azt megsegítették frankonként 70 ft-tal, az összes többit meg Ócsával."

Ugyanaz, mint fent. Reménytelen eseteket az állam ne finanszírozzon. Aki nem volt képes törleszteni a svájcifrank-hitelét, vagyis felelőtlenül vett fel hitelt, az kapta Ócsát. Ő is maradhatott a lakásában bérlőként, nem került az utcára, ahogy került volna az állami segítség nélkül. Aki képes volt törleszteni, az megkapta a forintosítást. Abszolút helyes döntés volt, fölösleges azt segíteni, aki olyan felelőtlenül vett fel hitelt, hogy belebukott. Az állam ugyan miért támogatná a felelőtlenséget?

Reménytelenül Orbán-fóbiás vagy. Reménytelenül mindenben csak a rosszat keresed, a jót meg nem veszed tudomásul. Typical Nirvana fallacy. Bárcsak létezne egy alternatív valóság, amelyben átköltözhetnének azok, akik a szoclib kormányzást sírják vissza.

Valójában neked nem az Orbán-kormány családsegítő intézkedéseivel van bajod, hanem azzal, hogy nem a gazdáid vannak hatalmon, hiszen nekik a semmiért is pacsit adál, Orbánt meg a páronkénti 14 millás ajándékért is köpködöd. Na ezért mondom, hogy szenny ember vagy.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

élhetetlen 2017.10.10. 14:00:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát igen. Én olyan szar ember vagyok, hogy úgy gondolom, két frissen végzett diplomás akkor is értékes, ha nincs 20 millájuk, mikor összeházasodnak. Szerinted belőlük nem lesz szakképzett (már az), keményen dolgozni akaró, és tudó ember, csak abból akinek már a segge alá tolt a család húsz millát. Őket kell csak segíteni. „Kezdőtőke megszerzéséhez ott vannak a lakártakarékpénztárak”. Igen, de mi lenne, ha abba tudnának többet befizetni, mert nem százezer lenne az albérlet? Gondolom, tragédia. „Igaza van, ahogy anno borzasztó volt a házkezelőség-rendszer, most is csupa bürokrácia és pazarlás lenne.”. Arról én nem tehetek, hogy el sem tudod képzelni, hogy normálisan is lehetne csinálni, és ez komoly társadalmi befektetés lenne. Látom, azt is tudod, hogy mit gondolok. „Aztán meg ha lennének 20m2-es állami bérlakások, akkor most azon sírna a szád, hogy 20m2 nagyon szűk, szegény friss házasok, pályakezdő fiatalok nem tudnak kibontakozni 20m2-en.”. A 20 nm-en ki lehet húzni pár évet, ahogy anno a barátaim egy kolesz szobában nevelő tanárként, viszont senki nem akarna végleg ott maradni, és oda szülni, csak te ezt nem érted. „mindig megtalálnád a hibát Orbán törvényeiben”. Elég baj az, hogy te nem. Nézzük a diákhitel elengedést. Ez jó, csak nem így. Miért csak annak, aki majd ezután szül. Az a család nem család, ahol a gyerek tavaly született? Vagy az a gyerek nem gyerek, aki tavaly született? Ezt legalább érted? Miért csak a nőknek? Ha a férj vette fel a diákhitelt, akkor marad, akkor is, ha egy családban, ketten nevelik a gyerekeket. Gondolom, ezt is meg tudod magyarázni a szokásos módon, a „a téged kézből etető gazdáid„ szöveggel. Az hogy képes vagyok végiggondolni dolgokat, ahhoz nem kell gazda. A deviza alapú hitelekbe már nem mennék bele, de a megmentettek megér pár gondolatot. Biztosan nagyon helyesnek találod, hogy akinek volt annyi kp-je, mint az adóssága, azt megsegítették frankonként 70 ft-tal, az összes többit meg Ócsával. Ja. De szerinted ezt normális ember nem veszi észre, csak a kézből etetettek. Részemről befejeztem, mert ez olyan mintha egy vaknak magyaráznám a színeket. Elméd nem világítható meg úgy, hogy vezeted az áramot, az észérvek meg leperegnek rólad.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.10. 13:08:59

@élhetetlen:

"Nem az én pofámon vastag a bőr, az a baj, hogy a te eszed kevés."

Galambom, ne gondold, hogy olyan nehezen érthető. Az állam nem csóróknak akar segíteni. Ugyanis bármennyire szar dolog, és elhiheted, hogy én is sajnálom, mert igazságtalannak TŰNIK, de nem a csórók viszik előre az országot, hanem a szakképzett, keményen dolgozni akaró és tudó emberek.

Kezdőtőke megszerzéséhez ott vannak a lakártakarékpénztárak, szintén komoly állami támogatással.

Az állam egyszer már megszabadult az állami bérlakások terheitől, láthatóan nem akar újakat a nyakába venni. Igaza van, ahogy anno borzasztó volt a házkezelőség-rendszer, most is csupa bürokrácia és pazarlás lenne.

Aztán meg ha lennének 20m2-es állami bérlakások, akkor most azon sírna a szád, hogy 20m2 nagyon szűk, szegény friss házasok, pályakezdő fiatalok nem tudnak kibontakozni 20m2-en.

Summa summarum, mindig megtalálnád a hibát Orbán törvényeiben. Bezzeg a téged kézből etető gazdáid országlása idején nem volt sem családi adókedvezmény, sem egykulcsos adó (ami a jobban kereső, szakképzett fiataloknak is jó), sem CSOK, sem diákhitel-elengedés, sem jelzáloghitel-elengedés. Volt viszont svájcifrank-hitel dögivel, amibe igen sokan tönkrementek.

Ha Orbán minden pályakezdő fiatal párnak totál ingyen, ajándékba adna 100m2-es laklást, akkor is találnál benne kivetni valót. Ilyen szar ember vagy, na.

Bejegyzés: 707. A menekült nem "migráns" 2.