HTML

A mi Erzsébetvárosunk

Budapest legkisebb, egyúttal legnagyobb népsűrűségű kerülete, nevét I. Ferenc József feleségéről, Erzsébet királynéről kapta 1882-ben. Területe 2,09 km², lakossága 64 767 fő.

* Utcák, házak, terek

Facebook oldalunk

Dokumentumtár

Dokumentumok - egyben
Itt egyben található meg az összes doksi, akinek van kedve - bogarásszon köztük...

Utolsó kommentek

  • amier: @Sandor Fenyes: Üdv! Szerintünk az iskolával kellene felvenni a kapcsolatot, nekik biztos (remélhe... (2017.10.30. 17:31) Kertész utca 30. - iskola
  • Sandor Fenyes: Halló innen a messzi Németországból! Tudom, hogy "különleges" a kérdésem, de lehet valahol találni... (2017.10.24. 14:53) Kertész utca 30. - iskola
  • Pásztörperc: A meggyőződés fontos; meggyőződhetünk erről nap mint nap. Engem vagy két éve a Kálvin téri aluljár... (2017.10.23. 00:44) 712. Védjük meg …
  • Utolsó 20

Moderálási elvek

1. Ha a másikat, nem pedig a mondanivalóját minősíted durván, kitiltunk egy időre.

2. Ha népek vagy társadalmi csoportok ellen uszítasz, kitiltunk mindörökre.

* Komentmoderálási elvek (részletesebben)

2017.07.26. 06:36 amier

683. Egy ország utálja őket

Címkék: budapest feljelentés tarlós istván bubi bkk t-systems e-jegyrendszer

"Kutya nehéz úgy hazudni, ha az ember nem ösmeri az igazságot." rovat, avagy van, akinek még úgy is nehéz, ha ismeri." (via facebook) 

A BKK + T-Systems párosról lesz szó, de csak röviden. A (rém)történetet gondolom már mindenki ismeri, mindenki olvasott róla: egy 18 éves srác olyan hibát talált a BKK nemrég üzembe állított e-jegyrendszerében, amivel 50 forintért tudott bérletet vásárolni. A hibáról értesítette a BKK-t, jelezte hogy a rendszer sérülékeny és kijátszható. A fejlesztő T-Systems erre azonmód feljelentést tett, a diákot meg rendőrök vitték el a lakásáról. Ezt követően a BKK és a T-Systems sajnálatát fejezte ki (!!!) a történtek miatt. 

bkk_ujlogo.jpg

A T-Systems azt írta: ismeretlen tettes, és nem konkrét személy ellen tettek feljelentést, mert a saját fejlesztésű rendszerek védelmében ez a hivatalos eljárás, most sem tehettek mást. Így most egy egész ország utálja őket, megjegyzem, nem alaptalanul. A legfrissebb hírek szerint elindult a mosakodás, a BKK-vezér meg a sok összevissza hazudozással magyarázkodással egyre mélyebbre ássa magát. (Mondjuk a feljelentéshez elég bátor volt a T-Systems meg a BKK, de a HVG által feltett 5 kérdésre már egyikőjük sem válaszolt...)

Tarlós eddig nem merte kinyitni a száját, de csütörtökön (!) talán méltóztat majd beszélni a BKK-botrányról (Villámnarancs)
Volt BKK-s: Mindenki tudta, hogy mekkora gáz van a cégnél (24.hu)

Pedig ez a nagyszerű BKK + T-Systems páros már korábban is tudott és mert nagyot alkotni. Nem tudom, hányan emlékeznek rá, de a Bubi indulásakor kísértetiesen hasonló, „mókás” események történtek, annyi különbséggel, hogy akkor nem jelentettek fel senkit a szoftverhibák miatt. Emlékezetes, 2014 tavaszán a BKK eredetileg áprilisra ígérte a Bubi átadását, de csak többszöri csúszás és botrány után tudott elindulni a bérbringázás, mert valahogy az sem tudott összejönni elsőre (másodikra, harmadikra, negyedikre, stb…)

A júliusi teszteléseken a rendszer totálisan megbukott, még a próbaüzem elindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek rendesen. A legszebb az volt, amikor a fedél- zeti számítógép billentyűzetének megérintésével telefonszám, kártya, vagy bármi haszná- lata nélkül kioldott a dokkoló, a bringát meg vihette akárki. (A szoftvert a jelenlegi másik főszereplő, a T-Systems fejlesztette és szállította. Kell ehhez még bármit hozzáfűzni?)

Most – három évvel később – újra a régi „megbízható partner” készítette el a BKK részére a jegyértékesítési rendszer szoftverjét. A korábbi színvonalon: a rendszer nem működik, bugok, adatkezelési problémák, lefagyott honlap, azonos nevűek törölhető fiókjai, mindez kibővítve összevissza kamuzó cégvezérekkel és fővárosi potentátokkal. Meg egy azonmód feljelentett fiatallal, aki fel merészelte hívni a figyelmüket a balf@szságukra.

Gratula!

P.s.: A MÁV-nak körülbelül négy éve működik az e-jegyrendszere. A BKK és a T-Systems azonban ezzel nem törődött saját jegyrendszerének kifejlesztésekor, annak ellenére, hogy a Budapest-bérletet Budapest közigazgatási határain belül a személyvonatokon elfogadja a vasút. Illetve elfogadná, csakhogy a MÁV rendszere nem kompatibilis a BKK e-jegyével, ha online vett Budapest-bérlettel szállunk vonatra, a kalauz nem tud vele mit kezdeni.

Devosa Gábor, önkormányzati képviselő

***

Fél nappal élesítés előtt saját kollégáival tesztelte az e-jegyet a T-Systems. Komolyabb terhelési tesztként a saját munkatársait kérte e-jegy és bérlet vásárlására a T-Systems vezetése – derül ki a hvg.hu birtokába került céges e-mailből. Mindezt közvetlenül azelőtt, hogy élesben bevezették volna a kudarcot vallott rendszert, de azért Bubi-bérletet sorsol- tak ki a házon belüli próbáért. IT-szakemberek szerint a körlevél pánikszerű kapkodásról árulkodik, de az is szokatlan, hogy maga a vezérigazgató figyelmeztetett a BKK-ra hivat- kozva arra, nehogy kikotyogjanak valamit a fejlesztésről a házi tesztalanyok. „Ez biztos csak vicc” - mondták szakértők, amikor megmutattuk nekik a T-Systems Magyarország vezérigazgatójának levelét. (HVG)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9512690847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.