HTML

A mi Erzsébetvárosunk

Budapest legkisebb, egyúttal legnagyobb népsűrűségű kerülete, nevét I. Ferenc József feleségéről, Erzsébet királynéről kapta 1882-ben. Területe 2,09 km², lakossága 64 767 fő.

* Utcák, házak, terek

Facebook oldalunk

Dokumentumtár

Dokumentumok - egyben
Itt egyben található meg az összes doksi, akinek van kedve - bogarásszon köztük...

Utolsó kommentek

  • amier: Érdemes ezt is elolvasni - "A Nagykörút városképi állapota közügy, ezért úgy is kellene kezelni." ... (2017.07.06. 18:06) 675. Múltidéző - Alfonzó a körúton
  • nagybátyád: ezzel a helyzettel csupán az a probléma, hogy az ilyen emberek miatt jutottunk el idáig. Felgyújto... (2017.05.27. 07:46) 662. De ki jöhet át?
  • amier: Két fb-megjegyzés a poszthoz Fügedi Ubultól (feltesszük, ide is a téma fontossága miatt...): 1. A... (2017.04.03. 19:34) 645. Rejtő gondolat-köve
  • Utolsó 20

Moderálási elvek

1. Ha a másikat, nem pedig a mondanivalóját minősíted durván, kitiltunk egy időre.

2. Ha népek vagy társadalmi csoportok ellen uszítasz, kitiltunk mindörökre.

* Komentmoderálási elvek (részletesebben)

2014.06.13. 17:11 amier

208. Még mindig Bubi

Címkék: kerékpár bubi wesselényi utca síp utca bkk t-systems

A rossz hír: a Wesselényi utca-Síp utca sarkán még mindig használhatatlanul árválkodnak a Bubis-bringák. A jó hír (?) meg az, hogy egy újabb ígéret szerint júliusban indulhat a budapesti közösségi kerékpáros rendszer. Ez a BKK vezérigazgatója és a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes által közösen tartott sajtótájékoztatón hangzott el, még a hét elején. Szeneczey Balázs főpolgágmester-helyettes állítása szerint – a széles körű próbaüzemet követően – várhatóan júliusban lesz használható teljes körűen a rendszer.

bubi3.jpg

A T-Systems meg azt jelentette be, hogy jelenleg a BKK-val együtt több mint 500 emberrel tesztelik a Bubi-t. Ezután pedig elkezdődik az ezer fő bevonásával megvalósuló próba- üzem. Ami eddig biztos: megint csúszik a start, mert a legutóbbi teszteken több dolog nagyon nem működött jól. A bérbringa-rendszernek egyébként április végén kellett volna hadba állnia, de egyelőre még csak fejvakarva nézgelődő (és próbálkozó) turistákat láthatunk a tárolók mellett.

bubi2.jpg

Mint arról korábban beszámoltam, akadt néhány aprócska probléma… (A legszebb ezek közül az volt, amikor a fedélzeti számítógép billentyűzetének megérintésével telefonszám, kártya, vagy bármi használata nélkül kioldott a dokkoló, a bringát meg vihette bárki.)

De a BKK szerint mindenképpen megvalósul a Bubi. Csak azt nem tudjuk, hogy mikor…

És ha már hírek: az Index meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írta, hogy Lázár János kancelláriaminiszter egyik első intézkedéseként magához vonta a rövid és középtávú fővárosi uniós projekteket, és egy erőteljes tollvonással lehúzta őket a listáról.

Biztató, vagy nem?

Devosa Gábor

***

A Mol-Bubi projekt megvalósítását a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. konzorciuma nyerte el 2013 nyarán. A rendszer központi részét jelentő, a kölcsönzés menetét felügyelő szoftver, valamint a kapcsolódó hardverelemek szállítását és az ehhez kapcsolódó rendszerintegrációs feladatokat a német Nextbike GmbH végzi a konzorcium alvállalkozójaként. A budapesti közbringarendszer létrehozásáról még 2008-ban hoztak rendeletet, és most jutottak oda, hogy elméletileg el is indulhatott volna a rendszer. Az új közösségi közlekedés nagy részben európai uniós forrásból jöhetett (volna) létre, közel 900 millió forintos támogatással.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr716299404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

M_R 2014.06.14. 13:32:44

Amilyen árak lesznek, ha fizikailag meg is valósul... Éves "bérlet" 18900 Ft (ennyiért már biciklit is lehet venni..) ezért 30 perces időtartamokra használható egy bubringa Igaz ezt tetszőleges alkalommal - de ez azt jelenti hogy úgy kell tervezni az útvonalat hogy 20-25 percenként tuti hogy egy (működő) bubiszigetet érints. Saját bringával meg oda mész ahová akarsz (akár felrakod a vonatra és elmész világot látni...) A másik az eseti bérlés, ami horror ár, ha jól emlékszem 5000 Ft/óra + 25 ezer kaució.. Ilyen feltétételekkel már autót lehet bérelni egy órára - amiben nem áztat az eső, hó, nem fúj szembe a szél..

amier 2014.06.14. 13:40:18

@M_R: Ezért (is) jegyeztük meg korábban, hogy "... míg Bécsben a regisztrációs díj egy euró, addig Budapesten évente 18 900 forint. Osztrákéknál ötszázezer regisztrált felhasználó van, a budapesti városházán optimistán húszezer felhasználóra számítanak..."

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.06.14. 13:51:52

@M_R: "5000Ft/óra"?????

Gugli a barátod, én 30 másodperc alatt találtam 3500 forint/NAP áron ajánlatot.

Vasipecsenye 2014.06.14. 13:55:48

Csak a Bubi, az a kurva Bubi nem akar az istennek se a barátunk lenni!... :(

M_R 2014.06.14. 14:59:46

@promontor: Gugli nélkül sacoltam hogy annyiért bárhol-bármikor.. Gyakorlatilag bemész ez utadba eső első autókölcsönzőbe...:)

M_R 2014.06.14. 15:08:00

@amier:
"budapesti városházán optimistán húszezer felhasználóra számítanak...""

Nagyon meglepődnék ha meghaladná a 200-at...

Ki az a megveszekedett idióta aki évente egy bringa árát befizeti azért, hogy utána bubioszloptól bubioszlopig bénázzon.

A bubi közbringát feltehetőleg nem a Budapestre látogató üzletemberek használják - az árak viszont rájuk vannak szabva. Abszurd hogy egy "hanyatló nyugatról" - tévedésből :) - egy hétre Budapestre látogató 20-25 éves fiatal ha fejébe veszi hogy egy napot arra szán hogy közbringával "megvárosnézze" Budapestet, az többe fog neki kerülni mint a repülőjegye meg a szállása :O

Vasipecsenye 2014.06.14. 15:15:34

A 25 ezres kaució meg külön vicc! :(
A hírek szerint 2-3 nap míg visszakerülne a számlára. És akkor most képzeljünk el egy négyfős családot, akik esetleg bringáznának... :(