A mi Erzsébetvárosunk

22. Séta október 23-án

2013. október 25. - amier

07.jpgKoszorúzni mentünk, ahogy minden évben a Rózsák terére. Ébresztő csörög, reggel fél hét. Kicsit elszaladt az idő mire puccba vágtam magam, sietni kell, hogy odaérjek. Kocsiba be, gáz ezerrel (persze csak a szabályokat betartva ). Szinte senki az utakon, a kerületen belül is csak néhány ember lófrál az ünnepi reggelen.

Mégis sikerült kicentiznem az időt, 9.00 kezdődik az ünnepség a templom hátsó kertjében, annál a szobornál, amit még MI állíttattunk. É persze meg még a Rottenbilleren állok, a Péterfy kereszteződésben. Na, megint kések. Vagy mégsem. Ahogy megyek tovább, az István utcai zebrán a kerület országgyűlési képviselője, Rónaszékiné képviselőasszony rumbázik át előttem népes kíséretével. Az órára nézek 9.05. Na, még elkésni sem tudok „ezektől” gondoltam. Így is lett, leparkoltam, odasétáltam és pont kezdődött. Persze nem kilenckor, vajh miért???

rozsak_angyal.jpg

Egyébként rendben volt, tisztelet és méltóságteljes. Csak azt nem értettük többen, hogy amikor a kerület nagyasszonya beszélt a diktatúráról, miért hasonlított a dolog jelenlegi kormányzati tetteikhez.  De legalább nem ment le rezsicsökkentésbe, meg a többi népámító gagyiba. Majd jött a koszorúznak rész, és  a jól bevált szlogen CSAK A FIDESZ, szomorúan tapasztaltam, hogy a politikai pártokon kívül alig néhányan helyezték el a megemlékezés virágait. Soha ilyen kevesen nem voltunk az Összetartozás ünnepén. Ünnepségnek vége, mindenki el.

klauzal_koszoru1.jpg

Nincs beszélgetés, kicsit maradjunk még ahogy régen, vége és húzás. Letudva. Én meg még álltam ott, hátha valami helyi prominenssel dumálhatok, de nem jött be. Léptem. Kocsiba be, nyomás át a Klauzál térre. Ott még koszorúzunk, ahol az Önkori már elfelejtett, 150 méterre a Fidesz helyi őrségétől, a piactól jobbra 50 méter, Gérecz-emléktábla. Csak mi, és a Mi koszorúnk, szomorú, hogy a hangzatosat mondó jobbosok ide nem érnek el, elfelejtik megkoszorúzni, emlegetni nem, példálózni vele nem felejtenek. De főt hajtani elfelejtenek. IGEN. Kinek a szégyene ez??? Legalább a körzet képviselője jelezhetné a vezérkarnak.

klauzal1_1.jpg

klauzal2_1.jpg

Persze az is gond, ha körzet képviselője nem ismeri a körzetét, és a vezérkar sem a kerületét! Koszorúzás után sétáltam picit a környéken. Klauzál tér lepusztultabb, mint márciusban volt, csak az agyongragfitizett őrbódét pucolták el, ahogy az őröket is. Mert egykor „őr állott”, most szennyhalom! Térburkolat: SIRALMAS, Kutyafuttató: SIRALMAS, Kerítés: SIRALMAS, Köztisztaság: SIRALMAS.

Pedig régen ide szívesen jöttek gyermekesek és idősek egyaránt. És ezt nézik nap, mint nap a saját pártirodájukkal szemben. Szerintük ez így rendben van! SZERINTÜNK MEG NEM!

kethly1.jpg

Gondoltam, átugrok a Kéthly Anna térre, ott biztos jobb a helyzet, azt három éve újítottuk fel, tán csak vigyáztak rá. Nem kellett sokat sétálnom kb. 200 métert, de közben kisebb ammónia-mérgezést kaptam a Klauzál utcát átható hugyszagtól, miközben lépdeltem át a szemétkupacok között. A Kéthly Anna tér sem dobott fel különösebben, a kutyafuttatóban eldobált üvegek jelzik a tegnap este jó hangulatát. A körbekerített tér kerítése romokban, az agyonfirkált padokon fura népek hevernek az őszi napsütésbe. A "kutyát bevinni tilos” táblás bejárat mögött kisebb csoport italozik, naná hogy néhány kutya társaságában.

Még mindig naivan azt gondoltam, legalább az ünnep tiszteletére rendbe teszik az urak egy kicsit a kerületet, de úgy tűnik, már a látszatra sem adnak.

Na, így önkormányoztok ti!

D.G.

A bejegyzés trackback címe:

https://mierzsebetvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr515599652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása